Alla inlägg under december 2006

Av Vita Brevis - 16 december 2006 02:32

Jag är trött och väldigt glad. Jag har fått min röst tillbaka och har pratat i telefonen i säkert fem timmar ikväll.
Har tänkt på vilket öde det skulle vara att bli stum på riktigt eller att få afasi, att inte kunna kommunicera.
Varför var det så viktigt att bli förstådd?
"Jag ska gå hel ur det här"....."och vi svor att aldrig bli cyniker..." -wow två Peter Lemarc-hänvisningar på raken!
 Min intuition har kopplat greppet äntligen.
Nu ska jag börja tro på Mikael Richters vägskylt "Allt kommer att bli bra" och hans motto "Kampen fortsätter för en roligare planet".

Av Vita Brevis - 15 december 2006 02:25

Klockan är 2.25 och jag klar långt före deadline imorgon klockan 09.00Nu ska jag bara sova som en gris och sen fakturera imorgon.Jag har legat i influensa sen i måndags kväll och haft feber och inte kunnat prata och oroat mig för min deadline på fredagmorgon. Varför denna oro hela tiden, jag vet ju att jag är bra och att jag alltid håller en deadline - även med influensa och brutet hjärta och ledvärk.Vilken jävla dröm för en arbetsgivare

Av Vita Brevis - 13 december 2006 09:06

Jag skrev världens längsta blogg om glögg och förkylningar igår och när jag skulle spara så försvann alltihop.
Jag tar tillbaka - man kan INTE bota förkylningar med glögg.
Kroppen ger igen, reaktionen kommer som en rekyl om man inte är snäll med den. Jag var osnäll och tvingade den att köra 60 mil och föreläsa hela måndagen och vips gav den igen med tio gånger mer förkylning och tappad röst så nu ligger jag i sängen och har redan missat två julbord den här veckan, och som om inte det var tillräckligt - jag har en deadline fredagmorgon. Så nu är jag i krig både med min intuition och min kropp....vad sägs om vapenvila?
Mitt nyårslöfte:
Jag ska bli en bättre kvinna och sluta med mitt typ A-beteende och lyssna på både min kropps signaler och ge min intuition fritt spelrum i fortsättningen!
Att sluta snusa är småpotatis i jämförelse. Snusning är en fråga om vilja, jag väljer att snusa för att.....jag vill, beroendebiten är överskattad tycker jag. Men att lyssna på sig själv är helt klart svårare. Efter 45 år borde man ha en viss vana men det fungerar inte riktigt så.

Av Vita Brevis - 9 december 2006 12:58

Det går alldeles utmärkt att bota förkylning med glögg, chattstorbandsmusik och telefonprat.Om det nu var någon som tvivlade. 
Jag önskar att min intuition får övertaget i vår relaton så att jag kan lita på det när människor säger - "du är värd att älskas för du har en vacker själ". Jag och min intuition har en ständig dragkamp, ibland är det rena ultimate fighting inombords. Men jag får nog böja på nacken och se mig besegrad 1-0 till min intuition.

Av Vita Brevis - 6 december 2006 01:21

Hur kan man vara så trött. Är det så att här uppe i norr är vi beroende av snön för att få tillgång till något slags ljus den här årstiden för att inte sagga ihop totalt? Jag har saggat ihop iaf. Jag tänder säkert 40 stearinljus när jag kommer hem och tänder alla ljusslingor men inte hjälper det
Är så trött efter jobbet så jag somnar på soffan nästan varje kväll, och det gör tonårssonen också. Ikväll vaknade vi halv tolv och det är...obra, om man ska upp sju imorgon.


Presentation

Fedjit

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2006 >>>

Omröstning

Vad föredrar du?
 Pest
 Kolera
 Ghost whisper

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

RSS

Fråga mig

3 besvarade frågor

Skapa flashcards