Alla inlägg den 6 april 2007

Av Vita Brevis - 6 april 2007 14:13

Var på quiz-tävling igår kväll på en engelsk pub. Styv i korken och van att vinna i TP så sa jag att lugn, bara lugn vi kommer att vinna det här.Jo tjena.....sanslöst svåra frågor som ställdes på skotska!Inte "Groundkeeper Willie"-skotska....men närapå.Vet ni hur svårt det är att skilja stad och ton - town och tone med skotskt uttal?Vet ni vilken stad Frank Sinatra lämnade för New York i sången med samma namn? I´m leaving today..." Jag har aldrig fattat att han lämnade Chicago iaf.Vilken armbåge lutar sig Michael Jackson på, på omslaget till Thriller? Där hade vi ändå 50% chansatt pricka in det.Ni fattar....inte ens med sms till mina tre allmänbildade barn med internetuppkopplingar fick vi mer än 2/3 rätt och det duger faktiskt inte......Revanch!

Av Vita Brevis - 6 april 2007 13:47

Jag skrev en blogg om män och kvinnors sätt med förtroenden och fick en del intressanta svar. "Har jag påverkat din syn på manliga kompisar?" är den vanligaste.
För att komplicera det hela så har jag varit med om en kvinnlig släkting som bar sig åt väldigt dumt åt för några dagar sen. Så min poäng är inte att kvinnor är bättre än män, det är nog så att de människor som jag kallar nära vänner är kvinnor och de är nära vänner för att de har koll på respekt och integritet...sånt som jag tycker är viktigt. Kvinnor övar nog på de här med relationer från start på ett annat sätt - om man ska generalisera lite.
Jag har få nära manliga vänner men min älskling är förstås min nära vän - också. Han har koll på respekt och integritet men det är för att vi har en kärleksrelation.
Jag anser att alla oavsett kön som trampar över mina gränser ska veta om det - jag är inte en avstjälpningsplats för folks problem, helst om de har så dålig koll så att de tror att de ger mig förtroenden. Jag använder övertramp som varnande exempel...det är alltid bra att ha en sedelärande historia på lager.
Jag hade en intressant diskussion med sonen om det här - jag berättar historier ur livet och tror att man kan lära sig något av det. Då kan man ju aldrig tala om något för dig om du sprider det vidare, sa han.
Nej kanske det men man kan vara säker på att om man har en bra historia så får flera människor höra den, sa jag.
Vad är det för poäng med intressanta historier ur livet som man inte får berätta för andra om?

Presentation

Fedjit

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2007 >>>

Omröstning

Vad föredrar du?
 Pest
 Kolera
 Ghost whisper

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

RSS

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards