Alla inlägg den 7 maj 2007

Av Vita Brevis - 7 maj 2007 18:55

Jag fick sanera köket efter en hård dag på jobbet. Myror överallt...soppåsen var helt svart av myror, de gömde sig under diskställ och soda streamer och det går numera stigar mellan vår altandörr och köket. Sonen har tagit sitt ansvar som sanerare och skurat som besatt och påstår att de kryper innanför kläderna. Jag har hittat myror i håret och i nacken så jag är väl benägen att hålla med. Nu har vi satt ut fem myrfällor och står bara och gnuggar händerna åt massmordet.

Död åt myrorna! Vi har kämpat oss upp till 2-1 i sista perioden!

Av Vita Brevis - 7 maj 2007 18:46

Ibland är det bra att se lite snäll ut iaf när man ska intervjua folk. Intervjuoffer kan lätt tro att man verkligen är snäll. Jag håller på med en utvärdering av ett projekt som gick snett och jag har fått två tjänstemän att säga saker som egentligen inte kan tryckas. Det är bara alltför dumt. Jag skulle vara mycket mer försiktig med vad jag sa om jag blev intervjuad i samma situation.

Det har hänt mig flera gånger att jag har blivit nekad att vara med i marknadsundersökningar, de har frågat "Jobbar du som journalist, eller med utvärderingar?" Om svaret är ja, så har man varit helt ointressant, och jag kan förstå varför. Man blir extremt kritisk mot korkade frågeställningar om man jobbar med det varje dag.

Ibland vill jag bara säga: Förstår du vad du säger, människa? Men jag ler bara snällt och tänker ......."got you"! 

Presentation

Fedjit

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2007 >>>

Omröstning

Vad föredrar du?
 Pest
 Kolera
 Ghost whisper

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

RSS

Fråga mig

3 besvarade frågor

Skapa flashcards