Alla inlägg den 17 maj 2007

Av Vita Brevis - 17 maj 2007 12:22

Jag har tänkt på ordet funtionshindrad. Det låter som en människa som är förhindrad att fungera alltså fungerar hon/han inte. Jag frågade min vän som är just funktionshindrad om det här, hon fungerar by the way mycket bättre än de flesta andra. och hon svarade att det låter ju bättre än att vara handikappad - man är ju ingen jädra golfare.

Jag skulle hellre vilja kalla det för otursdrabbad! Det finns många människor som har en jämrans osis, bara. Det är inget mer med det, det konstiga är väl att det får så stora konsekvenser när samhället måste kategorisera.

Det finns människor som är multifunktionshindrade och som faller mellan stolarna och inte får adekvat hjälp.

Det finns också människor som har haft en jämrans osis när det gäller ekonomi och alla som hamnar hos kronofogden är faktiskt inte skurkar - en del har bara haft otur, har litat på fel människor eller tagit ogenomtänkta beslut.

Presentation

Fedjit

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2007 >>>

Omröstning

Vad föredrar du?
 Pest
 Kolera
 Ghost whisper

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

RSS

Fråga mig

3 besvarade frågor

Skapa flashcards