Alla inlägg den 10 juli 2007

Av Vita Brevis - 10 juli 2007 18:00

Jag sitter i en miljonstad och har semester och det finns alla möjligheter att hitta på något, det måste det finnas eftersom jag befinner mig här och inte i en student-tom hemstad där all verksamhet går ner på sommaren. De tar inte ens hem Arlas Barista-mjölk i min lokala ICA-affär. - Nej det är ingen idé när studenterna åkt hem, sa ICA-killen när jag frågade. -Är vi inte hippa nog, vi som är kvar? sa jag. -Nej ni är nog tyvärr inte det skrattade ICA-killen.

Men jag är som Ferdinand - så lycklig i sängen med fri tillgång till internet och med Beta Pred och inhalatorerna inom räckhåll.

Av Vita Brevis - 10 juli 2007 11:33

Semester, vad är det egentligen? Förväntningar om vackert väder verkar vara en gemensam nämnare. Jag hade tropiskt väder förra veckan och det räcker ett tag men nog vill jag ha tillbaka värmen när vi reser norrut om en vecka. Såg på travet från Torpgärdan igår och det är ju helt fantastiskt att man prickar in Björnracet precis några dagar efter vädret har slagit om från varmast i landet till geggig leråker.  I huvudstaden ligger jag kvar i sängen och tycker att det är semester....lugn och ro. Om några dagar ska vi upp till släkten och åka båt i skärgården var det tänkt, men jag vill nog gärna ha mer än 15 grader om det ska vara njutbart. Systerdottern kommer från London och hennes kompisar där brukar skratta åt att hon åker till norra Sverige på semester och kommer hem brun som en peparkaka, norra Norrlandskusten ses ju som eskimå-land, men inte av alla.....norrmän t.ex befolkar troget norrlandskustens campingar hela sommaren. Norrmän är kanske inte så dumma trots allt.

Presentation

Fedjit

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7
8
9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Juli 2007 >>>

Omröstning

Vad föredrar du?
 Pest
 Kolera
 Ghost whisper

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

RSS

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards