Alla inlägg den 11 juli 2007

Av Vita Brevis - 11 juli 2007 18:22

Om man löser upp hårda blåknutar så får man ju band som man istället kan knyta fina rosetter med. Det här fick jag i ett mess idag och blev så glad. Det är en väldigt fin omskrivning och gjorde mig förvånad. Jag gillar att förvånas över människor.

Av Vita Brevis - 11 juli 2007 10:59

"En som inte gör dumheter som ung gör det som gammal".

Hittade det här ordspråket och det kan ju kanske kännas hoppfullt för Vita som beräknas bli 95 år enligt Gillas ålderstest. Men å andra sidan om man är van vid att göra dumheter så kanske det är svårt att lära om speciellt om det nu skulle vara så att jag har mer än halva livet kvar. Fyll åren med liv och inte så mycket dumheter, kanske.

Av Vita Brevis - 11 juli 2007 10:04

Gårdagkvällen ägnades åt att diagnosticera allergiuppsvällt ansikte och kliande händer och fötter och avgöra när det var dags att sätta in kortison. Hur ska jag kunna bli expert på min allergi och astma när jag har så diffusa symptom? Diffusa ibland och hanterliga men ibland är det inte ett dugg hanterligt och jag åker till akuten och får skäll för att jag inte kommit tidigare. Hur ska jag veta när det är dags att få akuthjälp, jag som är uppfostrad till att tycka att man inte ska vara så jädra sjåpig.

Hittade förresten en äcklig men ganska kul bild som beskriver dermografsm ganska bra.

Presentation

Fedjit

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7
8
9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Juli 2007 >>>

Omröstning

Vad föredrar du?
 Pest
 Kolera
 Ghost whisper

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

RSS

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards