Alla inlägg under juli 2007

Av Vita Brevis - 5 juli 2007 11:08

Vita hade en uppesittarnatt, den enda tiden på dygnet när det är runt 20 grader och det går att andas och inte minst tänka - nej jag har inte semester ännu. Svenska är väl förresten det enda språk där semester betyder annat än en period av arbete eller studier? Jag pratade i timmar i telefonen och på msn och bloggade så till den milda grad att älsklingen som är på golftävling i regnets epicentrum messade och frågade om jag hade glömt bort honom. Spela på du och hoppas att ni åker ut i förtid för när jag åker till Stockholm imorgon verkar det bli mer demokratiskt väder över hela landet.


Av Vita Brevis - 5 juli 2007 02:09

Jag hörde en underbar historia ikväll som jag måste dela med mig. Det var på friluftsteatern i Skellefteå (staden som såg Moa Malm födas). Man skulle spela Shakespeare - En Midsommarnattsdröm och en regissör från södern kom och hade en genomgång. Vem sköter ljuset? frågar regissören och det blir tyst en stund. - Det gör ju Gud, säger någon.

Men hallå - du är vuxen och förmodligen normalbegåvad, du kan inte ha skippat alla geografilektioner i skolan, du ska spela friluftsteatern alldeles runt sommarsolståndet inte så jättelångt från Polcirkeln - vad är det som är svårt?

Nu ska jag inte förstöra den här historien på något sätt för jag tycker att den är vacker i sin aningslöshet.Det som gör mig förbryllad i södern är mer likheterna. Och att "people are people" precis som Depeche Mode så riktigt uttrycker det. Jag var på Yngsjö havsbad på Österlen i juli ifjol då var lika hett där som det är här nu. jag kom ner på stranden och sa: Men det är ju som på Pite havsbad fast ingen badar (det var 11 grader i vattnet för att det var frånlandsvindar). Så det enda exotiska var väl att det inte gick att bada....annars var det som hemma.

Av Vita Brevis - 5 juli 2007 00:56

Här i norr är det varmare än varmast, det är alldeles för varmt för ett kreativt jobb. Glassförsäljare och campingfolk efter hela Norrlandskusten bör väl vara själaglada. Jag hade 29 grader i skuggan mitt på dagen och helt vindstilla och då gör man inte många kreativa knop. Men när man sätter på TV så finns det ett väderproblem - det är för mycket vatten söderut. Det har hela mitt liv bara funnits ett sätt att göra väderprognoser, sommar som vinter - i Norrland blir det kallt. Man kan inte ha samma väder i 2/3 av landet och helst i ett så långt land.

Av Vita Brevis - 4 juli 2007 23:25

Let us pause in life's pleasures and count its many tears
While we all sup sorrow with the poor.
There's a song that will linger forever in our ears,
Oh, hard times, come again no more.
'Tis the song, the sigh of the weary.
Hard times, hard times, come again no more.
Many days you have lingered all around my cabin door.
Oh, hard times, come again no more.

While we seek mirth and beauty and music light and gay.
There are frail forms fainting at the door.
Though their voices are silent, their pleading looks will say.
Oh, hard times, come again no more.
'Tis the song, the sigh of the weary.
Hard times, hard times, come again no more.
Many days you have lingered all around my cabin door.
Oh, hard times, come again no more.

There's pale drooping maiden who foils her life away
With a worn out heart, whose better days are o'er.
Though her voice it would be merry, 'tis sighing all the day,
Oh, hard times, come again no more.
'Tis the song, the sigh of the weary.
Hard times, hard times, come again no more.
Many days you have lingered all around my cabin door.
Oh, hard times, come again no more.

'Tis the song, the sigh of the weary.
Hard times, hard times, come again no more.
Many days you have lingered all around my cabin door.
Oh, hard times, come again no more.

Av Vita Brevis - 4 juli 2007 16:34

People take different roads seeking fulfillment and happiness. Just because they're not on your road doesn't mean they've got lost.





Av Vita Brevis - 4 juli 2007 11:03

"Jag tycker det är skit
att man aldrig vågar vara
så vacker som man egentligen
alltid har varit"
Kristina Lugn

Av Vita Brevis - 4 juli 2007 01:11

Jag som skulle bygga om en hemsida idag och jobba dubbla pass....så blev det inte. Det var för varmt för att tänka och för varmt att sitta på kontor när man får nässelutslag på de mest besynnerliga ställen så jag gick tidigare från jobbet förskansade mig med isvatten och deckare på gräsmattan och bättrade på solbrännan. Smorde in kortisonkräm på eksemen och tog mina antihistaminer och somnade på soffan efter en ensam-middag och försökte få till korsdrag och sov tills sonen kom hem vid midnatt. Tur att man bor i ett relativt lugnt område tänkte jag när jag insett att i princip vem som helst inklusive pälsdjur hade kunnat spatsera in obemärkta. Nu ska jag fortsätta med Åsa Larssons Svart stig, har längtat efter att den ska komma ut på pocket - inte bara av snålhet - jag föredrar böcker som man orkar hålla i när man ligger i sängen

Av Vita Brevis - 2 juli 2007 23:12

I taught the weeping willow how to cry and I taught the clouds how to cover up the clear blue sky

Presentation

Fedjit

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7
8
9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Juli 2007 >>>

Omröstning

Vad föredrar du?
 Pest
 Kolera
 Ghost whisper

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

RSS

Fråga mig

3 besvarade frågor

Skapa flashcards