Alla inlägg den 12 september 2007

Av Vita Brevis - 12 september 2007 23:57

Kom hem för en timme sedan....packade ur hyrbilen (En jättepåse med mjuka paket från släkten till Lill-Vita) och väskan...varnade min inneboende för faran med simultankapacitet - helt värdelöst! Sen insåg jag att det bara är att ta ut den stora resväskan för jag flyger ju söderut imorgon.

Av Vita Brevis - 12 september 2007 23:53

Vita är besatt av produktutveckling......fiffiga lösningar på gamla problem eller förlegade förpackningar. Om ni åker in på Shell i Jävre någon gång så lägg märke till deras korvgrill. Istället för att korven rullar runt på nån slags "rullar" så ligger korven i Jävre i mellanrummen på ett galler och gallret åker fram och tillbaka så att korven rullar. Wow, sa jag till tjejen i kassan - vilken produktutveckling - det har jag aldrig sett förut. -Jaha sa hon lite förvånat....den där har vi haft i två år. Häftigt, tänk vad Vita har mycket kvar att uppleva.


Av Vita Brevis - 12 september 2007 23:15

Blygskryt -jag gillar ordet bara. Ibland när jag räknar upp i mitt huvud vad jag har varit med om under en dag så baxnar jag. Min Mac-tårta (eller snarare sötsuget) uppmärksammades av en bloggläsare och jag blev inbjuden på kok-kaffe, räkmacka och bakelse igår på väg norrut. Jag körde 30 mil och hade cd-spelaren helt i mitt våld....oj vad det är roligt att köra fort och spela bra musik högt.  Jag hann jobba en hel dag också, fick hyrbilen levererad till jobbet och råkade parkera den på en p-plats som innehas av kommunens diskrimineringssombud. Han var väldigt uppbragt och hade spårat mitt mobilnummer via hyrbilsfirman. Efter att en god stund ha försökt få Vita att skämmas eller bli förbannad så drog han till med - Jag var på väg att ringa Securitas! (Fast jag sa på en gång - jag är på väg ner det tar en minut).

Då säger Vita, appropå Securitas -Vad kul, ja det är alltid skojigt att ta ut sina aggressioner den vägen! Touche´?

Presentation

Fedjit

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26
27
28 29 30
<<< September 2007 >>>

Omröstning

Vad föredrar du?
 Pest
 Kolera
 Ghost whisper

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

RSS

Fråga mig

3 besvarade frågor

Skapa flashcards