Alla inlägg den 16 januari 2008

Av Vita Brevis - 16 januari 2008 23:52

Jag hörde en man säga "Min plan är att leva ensam resten av mitt liv". Det är värt att ta sig en funderare på. Jag har inte haft en plan i mitt liv utan mina långvariga relationer har gått till sambo-förhållande för att antingen hormoner eller förälskelse (svårt att skilja på det ibland) har gjort att båda tyckt att det varit en bra idé. Jag har ingen plan. Jag tycker inte att det är speciellt kul att bo ensam - men jag skulle inte stå ut om jag aldrig fick vara ensam heller. Livet tufsar till oss alla och när man kommer upp i medelåldern kan det vara svårt att älska som om man aldrig blivit sviken och att dansa som om ingen såg på.

Av Vita Brevis - 16 januari 2008 19:47

Första gången jag hörde Billy Pauls låt (den som är med i Fritidsresors reklam) tyckte jag att det var så konstigt att jag redan kunde texten. Cover på  "Your song" av Elton John - det förklarade saken. Det är iaf en cover som nästan inte ens påminner om originalet, men bra är den.

Av Vita Brevis - 16 januari 2008 19:24

 Jag har fått en utmärkelse och är så stolt. Jag skickar den härmed vidare till alla mina favoriter jag har som länkar och som gör mina dagar lite skojsigare.

 

Av Vita Brevis - 16 januari 2008 16:40

Jag såg den här mannen på Oprah idag. Randy Pausch har cancer i bukspottkörteln och kommer att dö inom några månader. Den här föreläsningen är ett slags testamente till hans barn.

Presentation

Fedjit

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Omröstning

Vad föredrar du?
 Pest
 Kolera
 Ghost whisper

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

RSS

Fråga mig

3 besvarade frågor

Skapa flashcards