Alla inlägg den 22 januari 2008

Av Vita Brevis - 22 januari 2008 12:50

...har haft en sån där konstig dan före dopparedan-känsla som man kunde ha som liten. Ryckig sömn och konstiga drömmar. Det började med att jag vaknade efter att ha sovit 1.5 timme och gick upp för att det såg ut som att klockan var åtta. Jag tänkte att så här trött kan man inte vara kl 8, och det var fasligt vad det var mörkt ute. När kaffet och mackorna var avklarade tog jag på mig glasögonen och tittade närmare på klockan 01.30 - ridå! Somnade tungt efter "frukosten" och sov fram till kl 4 när samma sak hände, dock utan frukost. Jag vaknade mitt i en förvirrad dröm och klev upp för nu var jag övertygad om att det var morgon. Fel igen - men jag gjorde ett försök att skriva ner den mycket märkliga dröm jag haft men gav upp lite för lätt och slocknade igen.

Klockan 8 ringde mamma för att berätta att hon var hemma igen från sin resa i Asien. "Det var ett litet hotell och jag blev mamma för hela personalen"...var hennes sammanfattning - således en lyckad resa. Jag somnade iaf om efter samtalet och sov som en död ett par timmar till med ännu snurrigare drömmar. Nu är resväskan framme och de sista grejerna ska ner. Jag har fått en arbetsplats i storstan, en liten filial! Jag märker att små kläd-fynd till lill-Vita, kontorsgrejor, mediciner och vitaminer, skor samt sonens kvarglömda saker från i julas tar det största utrymmet - så...var ska kläderna rymmas?

Presentation

Fedjit

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Omröstning

Vad föredrar du?
 Pest
 Kolera
 Ghost whisper

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

RSS

Fråga mig

3 besvarade frågor

Skapa flashcards