Alla inlägg den 8 februari 2008

Av Vita Brevis - 8 februari 2008 23:13

Lill-Vita måste vara bland de mest välklädda bebisar jag känner, men å andra sidan känner jag inte så många. Jag har lärt mig att det finns folk som syr upp barnkläder i t.ex 70-talsmönster och lägger ut på Tradera och att man kan få till en unik babygarderob där till en billig peng. Nu gick jag förbi en barnklädesaffär idag och fyndade - igen, trots att dottern igår sa att hon har kläder för ett halvår framåt.

Av Vita Brevis - 8 februari 2008 22:33

En gång fick jag en förfrågan av en kvinna som skulle söka ett administraivt jobb med personalansvar. Kvinnan har varit medlem i en församling som ungefär 98% av svenskarna (min uppskattning) skulle kalla en obskyr sekt. I ansökan skulle man ta upp eventuella föreningsmeriter. -Ska jag inte skriva att jag har varit med i "sekten" (mitt uttryck) och är van att prata inför publik och framföra mina åsikter? Ja det ska du - om du absolut inte vill ha jobbet, sa jag. De flesta skulle tycka synd om dig som varit med i en sekt och det var faktiskt inte din egna åsikter du uttryckte.

-Tror du det, sa hon förvånat. -Jag vet, sa jag.

Hon har alltså varit med i en sekt i 20 år och liksom glidit ur den i samband med en skilsmässa och aldrig funderat på hur andra ser på hennes relation med sekten.


Jag känner en ung man som kom "på glid" i tonåren men tog sig upp på benen med hjälp av AA och tolvstegsprogrammet. Han har arbetat aktivt och hjälpt andra som "sponsor" och rest runt i världen och pratat på möten. Efter flera års ideellt viktigt arbete inser han plötsligt att det här är inget han kan använda som merit. Det enda det faktiskt säger en arbetsgivare är att han har haft alkoholproblem eftersom det är vad som förenar de som är aktiva i AA. För en bankman är det ingen större merit.

Av Vita Brevis - 8 februari 2008 21:33

...med en fruktansvärd huvudvärk och nackspärr kl 04.00 Kunde inte somna om och hade en dag på kontoret framför mig. Tillbaka i korridoren för en dag för lite avslutningstjänster på gamla jobbet. Levererade och hann med ett telefonmöte och en sushi och sedan rann tiden iväg så att jag missade På spåret. Det kan också ha varit så att På spåret inte kändes tillräckligt spännande ikväll. Rätt lag vann iaf även om jag inte var med på frågorna. Frågesport och korsord är inte lika roligt utan sällskap.

Av Vita Brevis - 8 februari 2008 10:31

"Erfarenhet är något fantastiskt. Den hjälper oss att känna igen våra misstag när vi begår dem på nytt."

Presentation

Fedjit

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Omröstning

Vad föredrar du?
 Pest
 Kolera
 Ghost whisper

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

RSS

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards