Alla inlägg den 12 februari 2008

Av Vita Brevis - 12 februari 2008 22:21

Tito Beltran fick 2 års fängelse och han ska betala ett skadestånd på 112.000 kr till barnflickan. Samtidigt får en av Stureplansprofilerna ett skadestånd av staten på 102.000 kr för "lidande" och förlorad inkomst för den tid han satt häktad efter våldtäkten. Alltså den första rättegången där de inte kunde fällas i brist på bevis, ni vet...trots tortyrskadorna i underlivet.

Jag hade önskat flickan lite fler kändisvittnen och mindre skador. Jag vill inte förringa barnflickans upplevelse men det är lite konstigt att så många våldtäktsfall läggs ner i brist på bevis men i det här fallet räcker det med vittnesmål 8 år efteråt. Tro mig - jag tar inte ställning för Tito, jag hoppas bara att den här domen blir prejudicerande och att det första offret för "profilerna" kan använda den i ett eventuellt överklagande. Har bevisbördan på offret blivit "rimligare" efter det här?

Jag tycker inte att den 26-årige Stureplansprofilen är värd en spänn.

Av Vita Brevis - 12 februari 2008 19:58

Hittade en skojsig anagram-maskin hos lakrisalen

Vita Brevis:

isbit vevar
beivras tvi

visavi bert


Av Vita Brevis - 12 februari 2008 17:38

Susanna Kallur vill endast tävla i medvind. Susanna vill inte kramas med någon som har åkt fast för doping. Man kan tro att svenska stjärnor aldrig dopar sig...svenskar står över sånt....är lite mer moraliska. Man kan också se det som att många dopar sig och att det är först när de åker fast som det blir ett problem. Jag kan tycka att själva klantigheten i att åka dit för doping är problemet. Jag tycker att kramdemonstrationen var ganska löjlig, faktiskt. Jag är ju inte sportintresserad men jag trodde att en av grejerna med att syssla med sport var att få kramas - men det gäller kanske bara lagsporter.

Av Vita Brevis - 12 februari 2008 12:08

Knowledge is often mistaken for intelligence. This is like mistaking a cup of milk for a cow.

Av Vita Brevis - 12 februari 2008 10:31


Att kunna stava är inte det viktigaste. Vissa dagar har det ingen betydelse alls om man kan stava till tisdag.

Av Vita Brevis - 12 februari 2008 09:56

Vilken bloggtyp är du? Jag vill varna för det här testet för det stämmer inte. Jag har gjort det flera gånger med olika svar och jag blir samma bloggtyp varje gång. Det stämmer heller inte att jag inte bryr mig om stavning och språk för det gör jag....

DagboksbloggareDagboksbloggareDin blogg är din offentliga dagbok. Du skriver om tentor, mensvärk, godissug, barnuppfostran, tandläkarbesök, ångest, spindelfobi och relationsproblem. Du skiter fullständigt i huruvida dina inlägg innehåller korrekt grammatik, kommatering och tangentbordsmissar. Din blogg är ändå bara till för vardaglig ventilering och att ingen läser den bekommer dig inte det allra minsta.How do you compare? Take this test! | Tests from Testriffic
Av Vita Brevis - 12 februari 2008 07:48

Morgon kallas tiden omkring soluppgången då dagens verksamhet inleds. Tidsmässigt menas med morgon ca kl. 04:00 - 09:00. Efter morgonen tar förmiddag vid.

Morgon är även den tidsperiod som följer efter att en individ har vaknat efter en längre period av sömn, oavsett vilken tid på dygnet detta inträffar. Under denna delen av dagen ägnar man sig oftast åt förberedelser inför dagens kommande aktiviteter, till exempel äter man ofta frukost, duschar och klär på sig kläder.

Morgonen är förenad med en belastningstopp vad gäller både kommunikationer och strömförbrukning då så många förflyttar sig under samma tidsrymd och så mycket verksamhet startar samtidigt, till exempel skolorna och de flesta arbetsplatserna.


Av Vita Brevis - 12 februari 2008 01:08

Somnade i god tid och vaknade efter en timme klarvaken...vad gör jag nu? Lägger ut en skena så jag hittar mitt sömntåg!


 

Presentation

Fedjit

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Omröstning

Vad föredrar du?
 Pest
 Kolera
 Ghost whisper

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

RSS

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards