Alla inlägg den 29 februari 2008

Av Vita Brevis - 29 februari 2008 11:39

Om det heter UVI (urinvägsinfektion) heter det då med samma logik LVI (luftvägsinfektion)? Isåfall har jag åkt på en LVI och det känns som att jag ska hosta upp lungorna vilken minut som helst. Solen strålar som besatt och säger: Ta en promenad i det vackra vädret! Tack men nej tack - jag har fullt upp med att överleva dagen och bli frisk till imorgondagens födelsedagsmiddag.

 


Av Vita Brevis - 29 februari 2008 10:55

Jag har läst boken "Konsten att vara snäll" och försöker för det mesta att vara snäll också. Igår var jag inte speciellt snäll mot Pär Ström...jag var lite väl raljant i inlägget om hans talbok. Nu har jag suddat och ber om ursäkt för det som kan tyckas vara ett angrepp på hans person.

Det jag har emot Pär är hans retorik som jag finner motsägelse- och fördomsfull. Det finns flera andra bloggare som har skrivit om Pär och hans bok - t.ex Tanja.

Utan att ge mig in i polemik med något läger. Feminister (jag visste inte ens att det var ett fult ord nuförtiden), antifeminister (vad är de emot egentligen?) ....jag blir alltid motvalls när folk argumenterar för sin åsikt ungefär som de gör i Vakttornet.

Presentation

Fedjit

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Omröstning

Vad föredrar du?
 Pest
 Kolera
 Ghost whisper

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

RSS

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards