Alla inlägg den 30 mars 2008

GB

Av Vita Brevis - 30 mars 2008 18:11

...har kommit med en ny glassmak - Simpson-glassen med Bart på.

Glassen är av vanilj med en slags jordgubbsspiral. När jag tänker på Bart Simpson så tänker jag mer som i Monty Pyton-sketchen Wizzos chocolate, tror jag att den heter....eller Crunchy frog. Pralinen Spring surprise som exploderar när man tar en tugga och stålfjädrar skjuts ut i kinderna....sånt förknippar jag med Bart - inte jordgubbsspiraler.

Av Vita Brevis - 30 mars 2008 18:06

Jag är så tråkig i solen så jag stjäl idiot-temat från florence.

Av Vita Brevis - 30 mars 2008 15:33

Jag rekommenderar inte att köra bil runt nationalarenan runt 15.00 när det är allsvensk premiär, iaf om man är en lite ovan storstadschaufför från Övre Norrland. Bygden är full med småländska bussar, polispiketer och svart-gula människor. I Vita-land skulle man ha misstänkt en invasion av Marklundare.

Av Vita Brevis - 30 mars 2008 10:28

Jag visste ju egentligen att det var inatt vi skulle ställa klockorna men tanken försvann innan jag hade gått och lagt mig. Vaknade klockan 9 och tänkte - det är inte möjligt att vara såhär trött, och klockan var ju inte 9 heller - egentligen.

Av Vita Brevis - 30 mars 2008 10:08

Den här testen hittade jag hos Ulf....eller egentligen hos bagarberta

Testet bygger på bloggens namn. Jag undrar vilket namn jag skulle ha valt för att bli en Inspiratör eller en Visionär?


Åsiktsmaskinen (ESFJ)

Åsiktsmaskinen värdesätter harmonisk mänsklig kontakt över allt annat. De är bäst på jobb som innebär att hantera människor och är särskilt begåvade på att locka fram samarbete från personer som kanske är upprörda eller oroliga. De lyckas alltid uttrycka den lämpliga känslan i den rådande situationen! De är känsliga för både kritik och beröm och har en tendens att se till att flocken håller ihop - ibland genom att sålla ut det eller de som inte passar sig. De trivs bäst när det är ordning och reda i den yttre världen - bland både människor och saker. Och ser gärna till att även andra håller ordning och reda på sig själva och sina saker.

De låter sällan logisk analys få företräde för personliga åsikter. Om de stöter på åsikter från en mer analytisk och opersonlig person använder de sina subjektiva känslor för att förhålla sig till det. De föredrar därmed att avgöra om det är t ex snällt eller elakt menat, snarare än sant eller falskt. De älskar att ha varma relationer och trivs som fisken i vattnet när de får träffa och prata med många personer - gärna samtidigt! De har lätt för att prata - och tänker gärna medan de pratar. Det gör att de ibland kan tycka att de gör bort sig, men så länge de får positiv respons från andra människor pratar de glatt vidare.


Presentation

Fedjit

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20
21
22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Omröstning

Vad föredrar du?
 Pest
 Kolera
 Ghost whisper

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

RSS

Fråga mig

3 besvarade frågor

Skapa flashcards