Alla inlägg den 4 april 2008

Av Vita Brevis - 4 april 2008 21:44

Ojsan då - har ni sett SAAB-reklamen? Det hade jag men jag visste inte vem som sjöng, ojdå Frida..vilken röst!

Vi tittade på "Så ska det låta"  helt emot våra eventuella principer, och trots att Linda Bengtzing var med.

Svårt att välja vilket lag jag skulle hålla på....En Bodensare i det ena laget och i det andra laget sångaren i Hammerfall som sjöng Annies song av John Denver, vad är oddsen för det?

Och så Frida Örn - förlåt mig Frida, hur har jag kunnat missa dig? 

-Linda Bentzing.....du vet, publikfrieri är inte alltid av godo! Det finns något obehagligt över ditt sätt, tycker jag.

Linda har blivit "Sveriges sexigaste kvinna" ien omröstning......folk måste vara blinda och döva.

Skönt att Frida sopade banan rent musikaliskt. 

Av Vita Brevis - 4 april 2008 13:02

Hittade det här på wasabi.nu. Jag är ingen tjej som klagar på ringar och har egentligen inte fattat vad alla tjejer klagar på - egentligen. Den som har skrivit texten har en poäng i att män förväntas ta i toaringen två gånger per kissbesök. Jag tycker att det är tråkigt att sätta sig på en blöt ring och jag tycker att det är tråkigt att sätta sig direkt på porslinet - och nej, man tittar inte alltid efter innan man sätter sig när man behöver som mest.

Jag har dock märkt att det föreligger en viss diskrepans mellan svenskt- och amerikanskt toasits-tjat. Det verkar som att svenskor tjatar om att man/män ska fälla ner ringen och amerikanskor på att man/män ska fälla upp ringen. Jag har inget att hänga upp min spaning på mer än amerikanska serier och gnällande vänner.


En jämställdhetsfråga att tänka på

Tänkte lite på att kvinnor ofta klagar på att sittringen är uppfälld. Hur står det till med er jämställdhet egentligen?

Scenario 1:
En man kommer in på toaletten, han måste fälla upp sittringen, kissa och sedan fälla ner den igen. Två gånger måste han vidröra ringfan!

Scenario 2:
En kvinna kommer in på toaletten. Sittringen som är nere förblir nere, hon kissar, sittringen behöver ej fällas ner då den redan är nere.

Det jämställda scenariot:
Mannen fäller upp och kissar, kvinnan fäller ner och kissar.

Av Vita Brevis - 4 april 2008 12:01

Hittade en rosa blogg på Gillas sida. Väldigt roligt skrivet om Åke Green - pingstpastorn som har blandat ihop "homo" och "pedo".

Det handlar tydligen om frekvensen typ:

De flesta människor inser nog intuitivt att frekvensen av pedofili är högre bland homosexuella män.Totala antalet fall av pedofili är högre bland heterosexuella män - då oftast med flickor. Men frekvensen är mycket högre bland homosexuella män.



Av Vita Brevis - 4 april 2008 09:49

Snart snart är Betti Spagettis färgglada veckodagar slut. Jag köpte en rosa

skjorta...... 

 

som matchar mina senaste glasögon från favoptic. Gick och rotade på Lindex damavdelning men blev mer och mer uttråkad...tog rulltrappan ner till BikBok och ja, jag känner mig mycket mer hemma där än på Lindex. Hade jag varit yngre så hade jag varit bättre på att "act my age" - se Florence inlägg.




Presentation

Fedjit

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Omröstning

Vad föredrar du?
 Pest
 Kolera
 Ghost whisper

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

RSS

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards