Alla inlägg den 7 april 2008

Av Vita Brevis - 7 april 2008 16:03

Jag vann en tävling på nätet och går omkring med en massa rosa "Library lovers"-grejer....nyckel-snöre, reflexer och sånt.

Jag älskar Biblioteken så det passar ju bra men jag kan tycka att grejerna var lite tråkiga, bara. Tiara med bling-bling och kanske lösnaglar hade varit roligt...eller läs-glasögon i strass-snodd eller el-tandborste som spelar DDR:s nationalsång.

Inspirerad av Broder Blogg och Alfons Åbergs farmor valde jag boken - När ingenting särskilt händer av Billy Ehn och Orvar Löfgren - kulturanalys av det förbisedda. Kul titel bra bok.


Av Vita Brevis - 7 april 2008 12:08

På gränsen till........

 

Av Vita Brevis - 7 april 2008 11:54

" Här, ta en kaka till"

 

Av Vita Brevis - 7 april 2008 11:42

Man kan inte tänka för mycket - och man kan inte dricka för mycket kolsyrat vatten - tror jag iaf. Och alla väljer vad de ska tro på.


Vissa präster vägrar att välsigna homosexuella partnerskap...hur ska man välja att se det? Som att de tror på något som någon annan, i det här fallet Gud, har slagit fast? Eller ska man se det som arbetsvägran? 

 

Av Vita Brevis - 7 april 2008 09:59

Jag säger Herrfotboll. Vito tycker att jag är löjlig och tror att det är en slags jämställdhetsivran, men så är det inte alls.

I Vita-land är "Damfotboll" norm - inte Herrfotboll. Jag har inget behov av att benämna det som är norm utan det avikande. I det här fallet blir  det Herrfotboll som måste benämnas. Så långt har det gått i Vita-land.

Herrhockeyn går inte heller bra. Man kanske borde bygga om SkyCom Arena till velodromcyklingspalats? 

Presentation

Fedjit

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Omröstning

Vad föredrar du?
 Pest
 Kolera
 Ghost whisper

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

RSS

Fråga mig

3 besvarade frågor

Skapa flashcards