Alla inlägg den 17 april 2008

Av Vita Brevis - 17 april 2008 22:47

Flygvana vad är det? Är det att se till så att man kryssar fram smart i incheckningen så att man kommer först, tar av sig skärpet i säkerhetskontrollen och öppnar datorn i god tid? Ställer sig framför gaten innan det har börjat bildas kö och slänger fram körkortet  först så att man kommer ut till planet i förstaklungan så att man får "sin" plats (i mitt fall fjärde raden till höger vid fönstret)? Ikväll var det inte riktigt fullt på planet så jag fick min plats och mittensätet var tomt. Jag gillar inte när det tränger sig in en människa i mitten precis när jag har börjat bre ut mig.....jag är väl ingen frottör precis - se tidigare inlägg


Av Vita Brevis - 17 april 2008 22:46

Vilket är soundtracket till ditt liv? Jag börjar tro att det för mig är "So this is goodbye" med Stina Nordenstam.

Av Vita Brevis - 17 april 2008 22:42

Det måste finnas en särskild plats i helvetet för onda hårfrisörskor. Nu är det andra gången på en månad som jag råkar på en ond frisörska. Varför kan de inte bara göra som jag säger? Jag börjar tro att det är en konspiration.

De är skentrevliga och sedan när man minst anar det och glasögonen är av så rear de runt i hårtopparna och illfänas. Jag vill inte vara med....jag vill ha Prinsessan Leia-frisyrer igen. Det spelar ingen roll att folk säger "Oj vad fin du blev" Jag tror inte att de ljuger men jag är inte nöjd - inte alls 

Av Vita Brevis - 17 april 2008 22:39

Hjälper åksjukepiller mot avsked?

Av Vita Brevis - 17 april 2008 20:34

Det sägs att man kan åka till Oslo för 200 kronor enkel väg - för att köpa taxfree. Snacka om effektivt jämfört med Finlandsbåtarna. Men så jädra roligt är det väl inte att flyga?

Av Vita Brevis - 17 april 2008 20:30

Hjälper åksjukepiller mot korkade samtal mellan medpassagerare?

Två engagerade framgångsrika forskare och småbarnspappor sitter bakom mig på planet och diskuterar....Spöket Laban-filmen. Inte så mycket filmens handling kanske mer hur den gör sig i surroundsystemet.

Efter en stund kommer de in på papparollen - och de pratar högt om barnens tankar om döden, kanske med anledning av lilla Engla..."det är allvarliga saker att bli pappa".

Jag kan inte låta bli att tänka på en undersökning om pappaledighet....om det nu är en sådan allvarlig sak att vara pappa - varför tar pappor bara ut 20% av föräldraledigheten?

Av Vita Brevis - 17 april 2008 16:46

Anders Eklunds försvarare hotas till livet. Svenska folket tycker plötsligt att dödsstraff är ett bra straff igen - det avskaffades 1921. Den sista som dödades av staten var Johan Alfred Andersson-Ander. Han avrättades på 23 november 1910 efter att han den 5 januari 1910 i samband med rån mördat Victoria Hellsten med ett besman.

Ska vi verkligen ens fundera på att återinföra dödsstraffet efter nästan 100 år? Vilken metod ska vi använda? Giljotin som i fallet med Johan Alfred eller kanske bila som Anna Månsdotter från Yngsjö som dödades 1890 som den sista kvinnan i Sverige. Skarprättaren hette Albert Gustaf Dahlman och det sägs att han högg snett så att underkäken satt kvar på kroppen efter avrättningen.

Jag kan ibland undra över Albert Gustafs nattsömn efter den missen.

Någon måste utöva de statsunderstödda morden också och hur rekryterar man dem? Sökes: Någon utan samvete/hjärta?

Det hemska blir inte mindre hemskt för att man ger staten makt att utöva hämnd.....tror jag. 

Av Vita Brevis - 17 april 2008 16:35

Omröstningen gick i graven och 62% tycker att tiden går snabbare när man blir äldre....jaha.

Ser fram emot vilda diskussioner om min nya omröstning. 

Presentation

Fedjit

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Omröstning

Vad föredrar du?
 Pest
 Kolera
 Ghost whisper

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

RSS

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards