Alla inlägg den 19 april 2008

Av Vita Brevis - 19 april 2008 23:46

Schampoo rising har uppmärksammat det faktum att alla kvinnor i Maud Olofssons ålder ser ut som Maud Olofsson, en majoritet har samma frisyr och gör ungefär samma klädval. Maud Olofssons utseende är generiskt dvs. det får stå till tjänst när man behöver beskriva en allmän företeelse.

Vad betyder det?

Av Vita Brevis - 19 april 2008 23:03

Jag har tillbringat dagen med cykelfixande vän så nu har jag både fram- och bakljus och pingla på styret. Jag bad honom hjälpa till att spänna kedjan och som i förbifarten sa han: Hmm du skulle få böter om du blev stoppad av  polisen med en cykel i det skicket. Så vi åkte till stora mek-varuhuset och inhandlade löstagbara lampor till min fina tantcykel utan växlar och jag är honom evigt tacksam. Själv hatar jag att läsa bruksanvisningar och jag har ju mina naglar att tänka på. Bruksanvisningar är ändå en text som man kan hålla i handen och irritera sig på formuleringar i. Jag köpte en ny mobil igår med MP3-spelare och ville veta om det funkar med Mac. Tjejen/försäljaren försäkrade att det var bara att gå in på nätet och ladda ner nåt så skulle spelaren fungera perfekt . Jag kom in på sidan registrerade mig och när jag skulle ladda ner programmet stod det att det funkar på Windows 2000 eller Vista......vad var det jag sa? Jag dängde handen i skrivbordet och bestämde mig för att hålla mig till radiolyssnande istället.

Min vän J ringde och ville bjuda på pizza och det var såå himla trevligt. Jag tvingade henne att se på Körslaget, helt mot hennes eventuella principer. Rätt kör vann och Hammerfall-Joakim var också helt lysande.

Tyckte lite synd om Markoolio för enligt min mening skulle Linda ha åkt ut förra veckan och Markoolio idag. Men Markoolio förtjänade inte att åka ut före Linda Bengtzing - sådetså. 

Här kommer mina favoriter igen. Märk hur någon i publiken håller upp en banderoll med Bodens något märkliga kommunslogan "Fördel Boden" i början av inslaget. I sanning märkligt 

Av Vita Brevis - 19 april 2008 01:48

Prova på det här: småtokig anförare

Av Vita Brevis - 19 april 2008 01:28

Angående vad Gilla skrev om tantvarning. Jag tänkte på det här idag.... vad som egentligen utmärker tanter. På bussen kom en rund tant 70- eller 65+ och satte sig bredvid mig och började ongöra sig över de nya bussarna och att de var så smala.Välupfostrad som jag är tog jag ur MP3-spelarproppen ur det närmaste örat och försökte konversera, med Scarface i det bortre örat.

Tanten var egentligen inte intresserad av en dialog utan hon verkade mest intresserad av att få vara indignerad och snörpa på munnen vilket hon gjorde med jämna mellanrum. Snörpning är inte någonting som intresserar mig nämvärt så jag pluggade in mig igen efter att en lagom lång stund hade förflutit och vred upp volymen.

Så min spaning Gilla är att snörpa på munnen och ondgöra sig över saker som man lika gärna kan gå förbi - det är definitivt tantvarning.

Av Vita Brevis - 19 april 2008 00:12

Det är väldigt opraktiskt att ha avstängd  simultankapacitet.

Jag insåg det igår på planet - jag måste ha en anteckningsbok, det funkar inte annars. Jag förstår precis varför man har utvecklat den pyttelilla bärbara datorn som kommer till sommaren och som knappt väger någonting för jag skulle helst vilja vara uppkopplad hela tiden. Den enda anledningen till att jag inte tar Macen med på shoppingtur är att den väger för mycket. Om den bantade lite skulle den få följa med.

Nu har jag iaf köpt en anteckningsbok på Lagerhaus och gör Att göra-listor och Att blogga-listor - gissa vilka som är längst?

Av Vita Brevis - 19 april 2008 00:10

Jag undrar vad alla afrikanska män på mitt favoritfik pratar om. De verkar ha så trevligt men på svenska skulle det nog kallas att prata i munnen på varandra och det var det värsta man kunde göra när jag var barn.

Presentation

Fedjit

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Omröstning

Vad föredrar du?
 Pest
 Kolera
 Ghost whisper

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

RSS

Fråga mig

3 besvarade frågor

Skapa flashcards