Alla inlägg den 2 maj 2008

Av Vita Brevis - 2 maj 2008 15:44

Återigen. Pappa von Trapp från helvetet har lyckats hemlighålla att han är antikrist.

Nu kryper de fram under stenarna släkt, ingifta svägerskor, grannar och fd hyresgäster och säger att jodå, vi förstod nog att det var något skumt, han var en översittare och sadist. Folk verkar inte ens vara förvånade - bilden av Sadist-von Trapp: alla verkar tycka att han var i stånd att göra något sådant här. Så.....varför har ingen nystat i det tidigare då? I fallet Niklas Lindgren, där sa alla utom några få som tyckte att han hade opålitliga ögon, att han var en helyllekille och att ingen kunde fatta att han kunde vara Haga-mannen och vara skyldig till mordförsök.

Men om man misstänker att en ond människa gör onda saker och det dyker upp hittebarn på trappen från dottern som sägs vara med i en sekt som bara pappan vet namnet på - är det inte konstigt att ingen - inte ens polisen börjar undersöka saken då? Jag vet att sådant här är så konstigt att det går inte att föreställa sig en sådan massiv ondska men å andra sidan.....folk blundar för mycket mindre.

 

Av Vita Brevis - 2 maj 2008 15:09

Jag har återerövrat radiolyssnandet med min söta nya rosa telefon. Idag fick jag höra följande ointressanta säljsnack  i en studio från några pojkar, som jag aldrig har hört talas om. Jag hörde brottsstycken som: "vi har förstås haft nytta av Idol-åren"...."och mitt deltagande i Let´s dance en gång i tiden har gjort oss mer kända hos en äldre publik". Okej, jag tycker att uttagningarna i Idol kan vara underhållande men bara ibland - tävlingarna är stendöda efter att Daniel vann första året.

Jag har ingen relation till Snygg-Erik, Mys-Måns Dans-Ola eller vad de väljer att kalla sig. Jag tycker att det är fånigt att vara 20+ och säga att en "äldre publik" fått upp ögonen för "vår" musik.

Vad är äldre publik i det här fallet? 23? 27? 31?

Det är fånigt även om man tar i beaktande att 63% av mina läsare i min förra omröstning tycker att tiden går snabbare när man blir äldre.

I mina öron låter det lika fånigt som att säga att man spenderar tid.

"jag spenderade helgen i Köping" - jämför - "mitt deltagande i Let´s dance en gång i tiden har gjort oss mer kända hos en äldre publik".

EMD - är inte det också ett ganska mesigt band-namn? Undrar vad det betyder?

Efterlysta Morsgrisar Doar?

Enkelspåriga Mumlar Dovt.

EFTA Mot Danskändisar? Välj själv!


Ur Wikipedia

E.M.D är ett svenskt pojkband bestående av före detta Idol-deltagarna Erik Segerstedt (Idol 2006), Mattias Andréasson (Idol 2007) och Danny Saucedosingel "All for Love" den 19 december 2007. "All for Love" har sålt 3 gånger Platina, 60.000 exemplar har sålts. E.M.D har planer på att släppa sitt första album under 2008, troligtvis någon gång under våren. En turné kommer att pågå under sommaren. (Idol 2006).

Av Vita Brevis - 2 maj 2008 14:51

Harmoni kan man få för sig är ett tillstånd men så är inte fallet - inte alls. Harmoni är en slags balans som man åtnjuter i småportioner litegrann som t.ex kärlek och lycka. Lycka och harmoni har inga direkta biverkningar men man ska akta sig för att se dem som permanenta tillstånd, för då måste man förhålla sig till Alfons Åbergs farmors visaste levnadsregel "Om man aldrig har tråkigt så vet man inte när det roliga börjar".

Ibland får man obalans - brist på harmoni i kroppen också. Penicillin rubbar ofta balansen i tarmfloran och - det här visste jag inte förut - kortison rubbar balansen i t.ex munslemhinnan. Man tar kortison för att hålla balansen i sin allergiska kropp i pollentid och som plåster på såren kan man åka på svamp i munnen.  Svamp i munnen är inget kul alls och det finns inga receptfria medel mot skiten. Drick mineralvatten, sa apotekspersonalen.

De skulle bara veta att jag är en av världens ledande mineralvattensdrickare.

Av Vita Brevis - 2 maj 2008 14:37

Det pågår någon slags partiarbete idag och det röda och det blå laget har ställt upp sina montrar och Alliansen har ett vackert orange partytält mot duggregnet. Jag råkade springa på den förre försvarsministern i vimlet (alltså inte bokstavligt utan bildligt.....alltså inte som i Tomas Ledin-låten: "det var det första ord hon sa när vi sprang på varann"). Jag krockade nästan med....ni vet den här von Sydow. Jag kunde för mitt liv inte komma på vad han heter i förnamn - däremot kom jag genast på att hans mamma heter Tullia och blev invald i Riksdagen vid 80 års ålder.

Jag hade handen på digitalkameran och var på vippen att plocka fram den och ta en bild men sedan sansade jag mig. Vad är egentligen vett och etikett i sådana här fall.

Jag chansade på att det är dålig karma att skjuta vilt omkring sig med en liten kamera i den här storstaden som är så fullspäckad av kändisar.

Av Vita Brevis - 2 maj 2008 14:31

Jag känner en man som är övertygad om att han fick astma pga Tagetes. Han säger att det var en sommar när han stod på en stege och målade huset, ovanför en rabatt full med tagetes, som hans astma bröt ut.

-Det stämmer med min teori, sa jag.

-Vilken teori?

-Man bestämmer själv vad man väljer att tro på. Har du bestämt dig för att det beror på tagetesrabatten så är det så - för dig. Själv planterade jag en hel zinkbalja med solgula rackare igår....astmatikern Vita.

 

Av Vita Brevis - 2 maj 2008 14:28

Om man ställer sig i Ruija och hoppar så kan man se dit om man hoppar högt. Om man har turen med sig så att inte Amerika sjunker när man hoppar. Man måste vara i takt med Amerika

Smugglarkungens son 

Av Vita Brevis - 2 maj 2008 14:18

Behöver alldeles strax en ny anteckningsbok, och jag har börjat gilla att skriva på linjerade blad - tidigare antecknade jag bara i olinjerade böcker med kraftigt papper. Jag har en hel låda med anteckningsböcker i A5-format med anteckningar från konferenser i olika delar av världen. Böcker som jag har valt ut för papperskvalitetet och fyllt från pärm till pärm - jag minns bätre om jag skriver och lyssnar samtidigt. En stor del av anteckningarna har blivit stöd i dokumentationer/rapporter vid hemkomsten men den stora behållningen är de små anteckningarna på vänstersidorna . Det kan vara roliga repliker som folk, som inte har engelska som förstaspråk, säger oavsiktligt och som blir riktigt roligt. Ibland är det små irriterande historier, föreläsare jag irriterar mig på eller folk som blandar ihop metaforer. Alla har vi väl något knep för att hålla oss alerta när vi ska bevaka något evenemang som bitvis är förödande tråkigt - det här är mitt.

Presentation

Fedjit

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Omröstning

Vad föredrar du?
 Pest
 Kolera
 Ghost whisper

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

RSS

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards