Alla inlägg den 6 maj 2008

Av Vita Brevis - 6 maj 2008 19:57

Mustasch-kampanjen är som jag har förstått det två helt olika kampanjer.

Den ena är för att stödja forskningen om prostatacancer som är den vanligaste cancerformen, tätt följd av bröstcancer. Testikelcancer är vanligaste cancerformen för män mellan 25-40 år.Varje år får cirka 250 till 300 män i Sverige testikelcancer.

En annan kampanj som använder sig av mustascher är s-kvinnornas - Halva makten och hela lönen

Av Vita Brevis - 6 maj 2008 19:26

 Igår fick jag ett infall. Istället för att köpa en rosa rosett för cancerforskningen så kan jag ju köpa en blå. Det började medett roligt samtal med killen på Pressbyrån. Vad är mustasch-kampanjen, sa jag?

Ska man verkligen gå omkring med en ful mustasch....på läppen? sa jag.

Nej det är väl mer tänkt som en brosch och det är väl bättre än att gå omkring med en pung-brosch, sa killen. Här kröp hans anatomiska okunskaper fram (Prostatacancer och testikelcancer är inte samma sak) så jag bestämde mig:

Då tar jag hellre en blå rosett, sa jag.

På väg ut hejade jag på en man jag känner, visade upp min blå rosett och sa: Du klär bättre i rosa, va? Självklart, sa han och så hade cancerforskningen fått två oväntade slantar.

 

Av Vita Brevis - 6 maj 2008 19:24

Sex är den fattiges golf

Okänd 

 


Av Vita Brevis - 6 maj 2008 19:11

Ibland träffar man på människor som man bara inte tycker om. Ibland känner man på sig det här, en obestämd känsla som man kanske kan förklara med dålig personkemi. Man kan bestäma sig för att antingen undvika människan eller bli skentrevlig när det krävs. Men......det finns ingen anledning att bli otidig.

Sedan finns det mäniskor som bara inte tycker om en och man har ingen aning om varför. I det här speciella fallet som jag just råkat ut för så finns det absolut ingen anledning. Vi känner inte varandra men vi stöter ihop ett par gånger i veckan och jag känner på långt håll att han inte ens kan låtsas vara trevlig mot mig för att han tycker verkligen inte om mig

Hur kan jag veta det? Jag bara känner att det är så.

Jag har ingen anledning att fråga om varför han avskyr mig och om jag skulle fråga honom skulle han nog se ut som ett frågetecken. Sådant här går inte att prata om för det finns bara i det undermedvetna. Jag kanske påminner om någon han avskyr eller han kanske tycker att jag är fjantig som shoppar på BikBok när jag snart är dubbel-mormor. 

Av Vita Brevis - 6 maj 2008 18:57

Vinden har vänt här och det är en vind som inte är kompatibel med mina leder - inte alls. Jag gick upp tidigt och var sjuktransport-skjuts med en bil med uppgiven ljuddämpning. Den är mycket ledsen men den gjorde som jag ville och höll under hela resan.

Hem igen och in på verkstaden och visa upp "lillen" (den här bilen är definitivt en han)  - fick ett expertutlåtande och sedan iväg till stora bildels-affären. Vet ni vad en "bakre ljuddämpare" kostar? Tredubbelt mot vad jag trodde ungefär.

Jag vet inte men.......jag har varit med ett tag, jag har haft körkort rätt länge men i den här stan "blir" jag, när det gäller "killgrejer", totalt ovetande/osynlig. 

Jag vet inte om jag är paranoid eller om det är skillnad på nord och syd....jag förväntas inte kunna någonting alls när det gäller bilar.

Jag blir....förbryllad.

Av Vita Brevis - 6 maj 2008 18:49

Män är konstiga, De vill förändra dig.

De tycker om mig för den jag är, men när de upptäcker att de inte kan förändra mig, så förlorar de intresset.

Clara Bow 1931 

Av Vita Brevis - 6 maj 2008 18:42

Män hoppas inte att kvinnor ska förändras - Kvinnor hoppas att män ska förändras, det är skillnad

Judge Judy 2007


Presentation

Fedjit

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Omröstning

Vad föredrar du?
 Pest
 Kolera
 Ghost whisper

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

RSS

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards