Alla inlägg den 16 maj 2008

Av Vita Brevis - 16 maj 2008 06:48

Jag är kanske inte en tant - jag ängslas mycket mindre för vad folk ska tycka ju äldre jag blir. När jag var ung ängslades jag mycket mer. När jag jämför mig med mina yngre vänner så ängslas de flera ton mer än mig. Så vad betyder resultatet i min omröstning egentligen?

Vad betyder att ängslas över vad andra tycker?

Inga tanter jag känner bryr sig ett dugg om vad andra tycker - det är väl själva vitsen med att bli en tant.

Av Vita Brevis - 16 maj 2008 06:43

De hittade ett renoveringsobjekt

Hon såg fram emot skapande och arbetsgemenskap....och glädje

Han såg framför sig att lägga livet på hyllan i 5-10 år

Hennes mål var vägen

Hans mål var målet


De slutade ta i varandra

Hon kände sig ful

Han var för trött


Hon gav upp


Han sa: Jag gjorde det för din skull

Hon sa: Det var inte vad jag ville ha.

Av Vita Brevis - 16 maj 2008 06:37

Jagtror på synkronicitet - när allt faller på plats. Ibland verkar det som att det öppnas en lucka och man lyckas med allt det man företar sig.

Då när Michael Richters vägskylt stämmer på riktigt "Allt kommer att bli bra".

Det är som en maska i rymden som plötsligt öppnar för fler alternativa vägar.

Det går bra nu.


Av Vita Brevis - 16 maj 2008 06:23

Igår hade jag ett jobbmöte med en reklamare vars morfar jag var kompis med på somrarna när jag var barn.

När jag var liten lekte jag inte med jämnåriga under somrarna i skärgården. Jag flydde min robusta familj och satt vid köksbord hemma hos gamla farbröder. Det var lugn och ro och de tog lilla Vita på allvar och berättade historier. Lilla Vita lyssnade och lärde sig samtidigt dricka kokkaffe. Det här med att hälsa på, slinka in till äldre män med bra historier på lager försatte mig i en del skojsiga situationer. Jag var t.ex kompis med min storasysters bästis pappa.

Jag knatade iväg dit, ringde på och frågade om Acke var hemma. Hans fru tyckte att det var lagom kul och fick påta i trädgården ensam - medan vi satt och filurade. Jag hade en halvsidesförlamad kompis som kunde trolla med en hand. Hans fru trodde att jag kom för att han trollade fram godis men jag samlade in historierna. När hon tyckte att han blev för trött så blev det dags för mig att gå.

-Kom snart tillbaka, sa min kompis.

Kvinnorna/fruarna/hushållerskorna var nog kanske svartsjuka på Lilla Vita. Jag fick en slags kvalitetstid som de själva hade glömt att de saknade De kokade kaffe och dukade fram koppar men jag genomskådade dem redan som femåring. Jag var bara en unge medan deras respektive tyckte att jag var en lyssnande medmänniska.

Den enda äldre kvinnliga berättaren jag kände var farmor. Hon var egentligen bara snäll med dem som lyssnade på hennes historier......annars var hon nog en riktig motvallskäring. 

Presentation

Fedjit

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Omröstning

Vad föredrar du?
 Pest
 Kolera
 Ghost whisper

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

RSS

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards