Alla inlägg den 1 juni 2008

Av Vita Brevis - 1 juni 2008 22:01


Personer som har ledgångsreumatism har också en något ökad risk att få andra s.k autoimmuna sjukdomar. Men ärftliga faktorer tycks skydda de som har ledgångsreumatism från att få den svåra psykiska sjukdomen schizofreni, som normalt drabbar ungefär en procent av befolkningen, men som är mycket sällsynt hos personer med ledgångsreumatism.

Av Vita Brevis - 1 juni 2008 14:21

Första helt lediga sommardagen och jag hör mig själv säga:Javisst! På frågan om jag kan köra 16 mil för att köp en babypryl. Just idag hade jag kunnat sitta kvar på balkongen och ta det lugnt och inte irritera mig på fotbollsrelaterat trafikkaos. Å andra sidan: glassen är uppäten, kaffet urdrucket, tvätten är hängd och Svampkungens son utläst så det är kanske lika bra att ge sig ut på vägarna.

Lite kuriosa: När Vito såg adresen dit vi ska (det är alltså en mycket liten håla utslängd på slätten) sa han: jag hade en flickvän för 33 år sedan vars föräldrar bodde på samma adress. Jag gillar höga odds.

Presentation

Fedjit

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Omröstning

Vad föredrar du?
 Pest
 Kolera
 Ghost whisper

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

RSS

Fråga mig

3 besvarade frågor

Skapa flashcards