Alla inlägg den 15 juni 2008

Av Vita Brevis - 15 juni 2008 14:26

Det finns en mening med allt som sker alternativt Man kan lära sig någonting av alla svårigheter man råkar ut för.

Man kan undra vad t.ex svältande barn ska lära sig - undrade min vän J. 

Av Vita Brevis - 15 juni 2008 13:54

"Varför slocknar vissa samtal innan de börjat? Kanske för att vi så ofta positionerar oss, vill ha rätt".

"Om samtalen dör blir vi aggressiva".

Susanne Björkman som gjort radiodokumentärer i 30 år, i en intervju i dagens DN.

Susanne introducerade dröjesmålet och tystnaden i dokumentären, en metod som en slags påtryckning och som skapar eftertanke, förväntan och skönhet i vardagen


Susanne har en tanke om att de höga sjukskrivningstalen hänger samman med bristen på samtal - och det tycker jag är en klok tanke.

Är man inte efterfrågad i ett samtal i arbete eller vardag så tar det sociala immunförsvaret stryk. Blir man inte bekräftad i en dialog så blir man nog sjuk till slut. 

Av Vita Brevis - 15 juni 2008 13:28

Av Vita Brevis - 15 juni 2008 11:31

Samantha: I think I have monogamy. I caught it from you.
Carrie: Yes, it's airborne.

Sex and the city 

Av Vita Brevis - 15 juni 2008 11:25

Jag har problem med att göra mig förstådd i södern ibland, helst när det gäller tidsangivelsen "nästa vecka". När börjar "nästa vecka" och när säger man "den här veckan" eller "veckan som kommer"?

Själv har jag börja använda "veckan som kommer" oftare för att inte skapa missförstånd. "Nästa vecka" är ett luddigt begrepp på en lördag t.ex. 

Av Vita Brevis - 15 juni 2008 11:20

Himla meningslöst att Spanien vann igår - det borde vara förbjudet att ställa upp i fotbolls-EM utan ordentlig nationalsång!

-Vafalls, nynna nationalhymnen - Gud förbjude '*muttrar Vita*

Av Vita Brevis - 15 juni 2008 11:04

2006 års mentala Pitebo Dolly Parton spelade i Stockholm i fredags. Jag parallelläser DN och SvD och förbryllades när jag slog upp DNs kulturdel idag och läser nästan exakt samma text om Dolly-konserten som var inne i Nyhets-delen igår. Jag kan undra varför man gör så, för jag känner mig lite lurad när jag läser en text som jag vet att jag redan har läst.

 

Presentation

Fedjit

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Omröstning

Vad föredrar du?
 Pest
 Kolera
 Ghost whisper

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

RSS

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards