Alla inlägg den 26 juni 2008

Av Vita Brevis - 26 juni 2008 18:36

Paniken hade varit onödig

Skräcken hade varit överkomlig

Skammen hade varit övergående

Skulden möjlig att betala

Om jag vågat veta vad jag

Innerst inne vet

Är överlevandets möjlighet:

Känn inte

Men tänk!


Kristina Lugn

Av Vita Brevis - 26 juni 2008 18:32

Gråt inte mer!

Jämra dej inte!

Bit ihop tänderna!

Plocka ögonbrynen!

Förläng ögonfransarna!

Förkorta känselspröten!

Lägg upp håret!

Rengör näsborrarna!

Raka bort mustascherna!

Svälj något lugnande!

Sitt inte där så svagsint

Ensam och inkrökt, gråt

Inte mer!


Kristina Lugn 

Av Vita Brevis - 26 juni 2008 15:26

Nu har jag läst igenom artikeln om Ylva Johansson igen och det är såhär:

Ylva och Erik bestämde sig för städhjälp när de flyttade ihop och det måste ju ha varit under den förra regeringen....då, när Ylva ogillade skatteavdrag för hushållsnära tjänster......för såna som hon. Det kan ju vara så att hon är och alltid ha varit emot avdrag men för hushållsnära tjänster? Fredrik uppfattade det som att om hon är emot skatteavdraget så borde hon också vara emot hushållsnära tjänster, och då har han ju rätt i att hon hycklar.

Fast det kanske inte är så enkelt.

Av Vita Brevis - 26 juni 2008 12:57

A mob of torch-wielding villagers will soon gather outside your home, which is odd, as you don't remember inviting a mob of torch-wielding villagers over.

 

Av Vita Brevis - 26 juni 2008 12:44

Jag kom hem igårkväll efter tre dagars hårt jobb och tre nätter med en sammanlagd sömnmängd på 9 timmar. Jag var trött som ett litet barn.

Vito: Gå och läggg dig nu annars somnar du i soffan.

Vita: Nej jag vill inte.

Vito: Kom nu så ska jag stoppa om dig.

Vita: Nä..eller jo...eller (snark).


Turkiet åkte tydligen ut helt emot mammas förhoppningar och jag bryr mig inte ett dugg om det.


Av Vita Brevis - 26 juni 2008 12:34

Ylva Johansson har beviljats skatteavdrag för hushållsnära tjänster, eller överklassnära tjänster som hennes gamla partikamrat Lars Ohly kallar det.

Såhär tycker Ylva:

Jag tycker att det är orättvist att ge skattesubventioner till personer som mig. Men jag följer de skatteregler som gäller.

Men visst låter hon lite som Groucho Marx? "Jag skulle inte vilja vara med i en förening som vill ha mig som medlem"


Fredrik Reinfeldt tycker att det är hyckleri - men det tycker inte jag.

Hon följer de regler som finns -punkt!


Då tycker jag att henne partikollega är mycket mer hycklande som inte verkar stå för sitt städval:

Ann Arleklo, som har beviljats ett avdrag på 4 043 kronor för städtjänster. Hon säger att det var ett "dilemma" om hon skulle skicka in ansökan till Skatteverket eller inte.

Presentation

Fedjit

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Omröstning

Vad föredrar du?
 Pest
 Kolera
 Ghost whisper

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

RSS

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards