Alla inlägg den 13 juli 2008

Av Vita Brevis - 13 juli 2008 22:51

Vita lyssnar på Yitzak Schenströms komposition för Heineken, Bastuba och Voltaren.

Av Vita Brevis - 13 juli 2008 22:32

Så här ser man så småningom ut om man drar på sig syfilis

Av Vita Brevis - 13 juli 2008 22:21

Den goda boken en sista gång.....nej, jag skojade bara.

Av Vita Brevis - 13 juli 2008 21:58

Jag är smått besatt av min semesterbok Människans könsliv från 1917. Bokens dramaturgi är intressant, författarna pläderar i 200 sidor mot onani och för äktenskapligt sex - fast med måtta. Man får veta att naturen är sinnrikt konstruerad och gör onanister blinda och till slut dör de som straff, antingen av Gud eller av naturen - man är lite oklar på den punkten.

Snart kommer kapitlen som handlar om mina favoritämnen "abnorma förlossningar" och "mjuk schanker".

Av Vita Brevis - 13 juli 2008 13:27

Ett tips för för alla som vill slå vakt om det svenska språket: istället för at använda h-ordet, speciellt om man har för vana att använda h-ordet, är att istället säga hierodul, hetär eller demimond. Mycket vackrare ord för ungefär samma sak - kvinna med libido.

Av Vita Brevis - 13 juli 2008 12:52

..........onanisten är oduglig för det andra könet, emedan han drager sig bort från detta och slutligen också förlorar förmågan att utöva sina könsfunktioner, och han har gjort sig själv fullkomligt onyttig och överflödig, och därför söker naturen bli av med honom i en förtidig grav.

Gifter man sig med en sådan blir man antingen barnlös eller också föder man sjukliga och eländiga barn till världen. (Varför har ingen berättat det här för mig förut?)

Av Vita Brevis - 13 juli 2008 12:38

Följande monolog baseras på hur författarna av den goda boken föreställer sig att en ung flicka ser på en ung man som har sysslat med självbfläckelse eftersom en yngling som sysslat med självbefläckelse blir osympatisk för unga oskyldiga flickor utan att dessa varken för sig själva eller andra kunna angiva grund härtill :

-Jag vet icke, säga de, varför denne unge man förefaller mig så obehaglig.

-Han har aldrig förbrutit sig emot mig och ändå stöter en inre känsla bort honom ifrån mig; jag ginge hellre i döden än jag med honom trädde inför altaret


Nu vet inte jag om unga flickor verkligen tänkte så 1917.

Jag vet inte heller om man kan se att en man varit onanist bara genom en blick men tanken är ju kul....hmmm.

"Vik hädan din självsmekare"  eller som skalden Martialis sa:

"Vad du med handen förgör, en människa är det"



Av Vita Brevis - 13 juli 2008 12:32

Jag har läst in mig på ämnet självbefläckelse i den goda boken och har fått lära mig att romare och greker skyllde på de listige guden Merkurius istället för Onan.  Merkurius uppfann onanin för att hålla Pan skadeslös för hans förlust av sin älskade, den sköna nymfen Echo....så kan det går.

Den goda boken är väldigt sträng mot självbefläckare: enär självbefläckaren, förklarligt nog, bedriver sitt ofog i mörkret och ensamheten, är det svårt att övervaka honom...

Presentation

Fedjit

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19 20
21
22
23
24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Omröstning

Vad föredrar du?
 Pest
 Kolera
 Ghost whisper

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

RSS

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards