Alla inlägg den 5 september 2008

Av Vita Brevis - 5 september 2008 17:46

Idag skulle jag komma ihåg sex saker, sex ärenden i centrum - jag kom ihåg fem. Den sjätte var presenten till Lill-Vita som fyller ett år imorgon.

Är det normalt? 

Av Vita Brevis - 5 september 2008 11:25

Jag tvättade håret klockan 09.00 och nu 11.20 fick jag ta fram hårtorken för att det skulle torka före lunchen med Vito.

Pratade med dottern som sa:

-Jag drömde inatt att jag hade tjockt hår.

-Eh, ja, vafan svarar man?

Min dotter har aldrig förlåtit mig för att jag inte lämnade min hårkvalitet i arv. Jag har försökt säga förlåt, det var inte meningen. Men som Stefan Einhorn säger - "det är inte tanken som räknas, det är handlingen" - så jag får förmdligen stå mitt kast.

Av Vita Brevis - 5 september 2008 11:07

Igår läste jag en meny utanför en restaurant. De serverade "övervakad lax"  och "lenvispad grädde" inte samtidigt/i samma rätt, men ändå.

Övervakad får mig att associera till FRA-lagen och lenvispad får mig att tänka på någon som inte har plogat ända fram....inte är den skarpaste kniven i lådan.....inte har alla hästar hemma, typ - ja, ni fattar.

Det borde kunna användas såhär: 

"Är du lenvispad eller?" 

Vi åt någonannanstans och jag uttalade förbannelser över mig själv för att jag hade glömt kameran i bilen. 

Av Vita Brevis - 5 september 2008 09:42

Här kommer några förslag på hur du bäst kan förvirra och i förlängningen förhoppningsvis slippa telefonförsäljare.

Ett företag ringer just nu runt och erbjuder en platt-tv om man lägger sitt telefonerande i deras händer. Deras försäljare är lite vimsiga och de verkar inte ha riktig koll på det frågebatteri som de får i telefonförsäljarskolan.

Här är ett alternativt svarsbatteri till alla som känner sig lite osäkra.


Svara med ett kort fientligt Nej:

-Vill du ha en platt-tv?

-Nej! (svara fortsättningsvis Nej på alla frågor)

Det här går inte att bemöta det finns inget alternativ i de tänkta svaren de fått lära sig på kursen.


Svara på varje fråga med en helt absurd fråga i retur:

-Vill du ha en platt-tv?

-Vet du inte att platt-tv är olagligt?

Det här är så dumt så det går inte att svara på. Om försäljaren envisas, hänvisa till dagens artikel i någon smal tidning som han/hon inte hinner kolla på nätet under samtalet.


Använd tomma - och helst absurda hot

Om försäljaren ringer och frågar:

-Är du upptagen?

-Jag har PMS och jag rekommenderar dig att sluta störa mig.

Betona "rekomenderar" och försök väsa fram orden. Om försäljaren inte avslutar, gå in på en utförlig beskrivning av vad PMS kan få för följder - hitta på eftersom.

Men glöm inte att ha roligt!


Presentation

Fedjit

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Omröstning

Vad föredrar du?
 Pest
 Kolera
 Ghost whisper

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

RSS

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards