Direktlänk till inlägg 8 november 2008

PMS och Jan

Av Vita Brevis - 8 november 2008 23:06

Jag är smått förbryllad över min rödlöksomröstning....vad är det för fel på Jan Malmsjö? Det var ju han som sjöng Puff den glade draken. Låten var väl inte så jädra bra och han sjöng den med Dramaten-rösten men: så fort jag hörde den som barn så började jag gråta! Det var ganska löjligt att bli så rörd av en låt jag inte ens gillade speciellt mycket och jag har använt det som en rätt skojsig historia i mitt liv tills jag hörde den på radio igen för kanske 10 år sedan - och började gråta som ett barn.

Alla har vi väl våra tics men det här är störtlöjligt.

Jag skulle kunna tillbringa en kväll med Jan Malmsjö under förutsättning att han sjöng Puff hela kvällen och jag hade PMS.

 
 
Biggan

Biggan

8 november 2008 23:28

Fattar inte heller. En fantastisk artist! För mig får han gärna sjunga "Vår bästa tid är nu..." Bygga upp ett högt berg" "Mackie kniven" eller ....
Vad är det för agg mot honom??? Är det något jag missat?

http://biggans.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Vita

8 november 2008 23:30

Det skulle kunna vara att folk har sett den där kändisdokusåpan "Fångarna på slottet" eller vad den nu hette.. det kan vara så att han visade otrevliga sidor där - men det är som sagt bara en gissning

 
Biggan

Biggan

9 november 2008 23:01

Nämen...HAN visade väl inga otrevliga sidor på Stjärnorna på slottet!??? Han stötte ju sig i revbensbågen och skrattade sååå trots at det gjorde ont!
Jag har inget minne av det??
Däremot var ju Börje Ahlstedt en superdiva och otrevlig och Dramaten-förnäm...

http://biggans.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Vita

9 november 2008 23:16

Alltså Biggan - det var bara ett förslag. Jag har inte sett programmet men jag tänkte att man kanske kunde förklara aversionen den vägen, men det sket sig tydligen

 
Ingen bild

Vita

9 november 2008 23:19

Du får gärna utveckla det där med revbensbågen (snyggt ord). Jag har förresten en vän som halkade förra veckan och slog av ett revben med mobiltelefonen - han skrattar nog inte heller utan smärta

 
Jag idag

Jag idag

11 november 2008 21:28

Själv börjar jag gråta av boxning på film. Folk får gärna sprätta upp varandra med kniv, hacka andra i bitar med yxa eller stycka människor med motorsågar, jag lyfter inte på ögonbrynet. Men boxas de börar jag gråta direkt.
Okey om det är Tjuren från Bronx, ett generande handikapp om det är Rocky V.

http://tjockisensjunger.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Vita Brevis - 13 april 2015 10:52


Man kanske ska vända sig till hundar eller katter?

Av Vita Brevis - 23 september 2014 22:17


Nu är det bevisat!!

Av Vita Brevis - 6 juli 2013 08:58

Jag har bestämt mig för att spira genuan i lovart och sätta en preventer guy på storen...och segla baklänges genom livet lite oftare. Jag har märkt att man kan säga nästan vilka obegripligheter som helst utan att folk synar. Jag har t.ex sagt att...

Av Vita Brevis - 6 februari 2013 20:49

En (jovialisk dansk) ansvarig på Facebook sitter i Uppdrag Granskning och förklarar leende policyn för näthot med att det beror på om hotaren menar det eller inte. I Köttvärlden behöver man inte bevisa uppsåt om man t.ex. kommer med hot om våld eller...

Presentation

Fedjit

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2008 >>>

Omröstning

Vad föredrar du?
 Pest
 Kolera
 Ghost whisper

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

RSS

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards