Alla inlägg under november 2008

Av Vita Brevis - 25 november 2008 21:51

"Landskapet i Övre Kågedalen är nervslitande, trolskt och oberört. Här sås inte mycket gröda, man har annat i sinnet. En stämning av sorg, allvar och ensamhet tar fast betraktaren. Luften är genomlyst, man ser blott alltför klart, men i skogen råder evigt dunkel. Mänskliga övergrepp förmår inte beröva bygden dess kärva höghet. De åldriga nybyggarna hänger sig en efter en, tyst, stilla och sakkunnigt, i de övergivna fusens takbjälkar. Här har stora åthävor inte någon hemortsrätt, inget är så mycket att orda om."


(Nikanor Teratologen: Äldreomsorgen i Övre Kågedalen)


 

Av Vita Brevis - 25 november 2008 21:15

Anders Eklund är missbelåten. Han har skrivit ett brev till kriminalvården där han klagar på b.la maten:

"Det är inte mycket och man blir inte mätt. Sen är dom hemskt dåliga på att använda kryddor i matlagningen, för att få godare mat och bättre smak, salt och peppar, grillkrydda, vitlök, ja alla kryddor som finns, vi är väl inte grisar som skall äta ändå. Kocken kan inte smakat på maten som skickas ut till oss".


"Det är ingen vård i svenska fängelser. Det är straffarbete"

Jag gissar att de flesta tycker att vatten och bröd + straffarbete vore ett passande straff för dina gärningar.

Jag tror att människor som vanligtvis tycker att alla människor har samma värde börjar slira när Anders Eklunds människovärde kommer på tal.


Av Vita Brevis - 25 november 2008 01:12

En tornsvala gör ingen sommar....och ingen vinter heller

 

Av Vita Brevis - 24 november 2008 10:48

Jag har bestämt mig för att sluta fylla år. Det är inte så att jag är missnöjd med att bli äldre, inte alls, men det verkar som att ju roligare man tycker att det är med paket och överraskningar desto större chans är det att människor i omgivningen glömmer bort den.


Av Vita Brevis - 24 november 2008 10:30

När degen klibbar fast på kaveln kan man lätt få för sig att den gör det för att jävlas men det är aldrig ens fel att två träter.

 


Av Vita Brevis - 24 november 2008 10:24

Jag bygger mina relationer på försoningssex men hon är så konflikträdd så det blir ju varken hackat eller malet

Job Andersson folklivsfanatiker

Av Vita Brevis - 24 november 2008 10:07

Apoteket gör reklam för en behandling mot insomnia. Jag antar att det handlar om att slappna av, ha kallt i sovrummet och "skaffa sig rutiner".

Själv använder jag mig av liniment, varma vetepåsar och Tyskungen av Camilla Läckberg.

Jag har haft en bok av Tove Klackenbergs i bohyllan ett längre tag och jag antog att den också var ett sömnpiller.

Mitt antagande, som byggde på färgen på omslaget (köttfärgat)+namnet på hjätinnan (Svea), visade sig vara helt fel. Det är en bra bok.....eller det är en snyggt snickrad intrig som krävde sträckläsning.

Av Vita Brevis - 23 november 2008 12:23

Hemma är den plats där man kan klia sig var som helst


 

Presentation

Fedjit

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2008 >>>

Omröstning

Vad föredrar du?
 Pest
 Kolera
 Ghost whisper

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

RSS

Fråga mig

3 besvarade frågor

Skapa flashcards