Alla inlägg den 4 januari 2009

Av Vita Brevis - 4 januari 2009 20:53

Min mamma startade förresten i stoloppet på V75 igår. Inlandskorrespondentens spikförslag funkade ju inte alls - men vafan det är ju snart lördag igen.


Av Vita Brevis - 4 januari 2009 20:36

"Det finns inget rätt sätt eller fel sätt att göra saker på - bara olika sätt"

Vitas kloka mamma 


Av Vita Brevis - 4 januari 2009 19:49

Appropå "Medmänniskor" - det kan vara så att boken ligger helt fel i tiden för mig eller också är det en skitdålig bok.

Jag hyllade Stefan Einhorn 2008  - inte minst för Konsten att vara snäll, sedan sket det sig för mig...snällhetsmässigt.

Trots att jag gjorde mitt yttersta, sände inte Gud sina milda strålar - men det är en annan historia.

Boken Medmänniskor känns ungefär som Camilla Läckbergs Tyskungen eller Håkan Nessers Fallet G - en jädra uppföljar-bok som de var piskade att skriva  och som skrevs helt utan inspiration eller hjärta.

Medmänniskor känns ungefär som att läsa valfri skrift från Jehovas Vittnen. 

Jag blev väldigt besviken - fy skäms Stefan! 

Av Vita Brevis - 4 januari 2009 19:42

Jag:

-Du, Vito, det är något fel på den där omslagsbilden på Moore:s julnummer (Moore är en "Herrtidning").

Vito:

-Nej jag ser inget konstigt

Jag:

-Den stackars tjejen har bröstkörtlarna uppkörda mellan armhålan och nyckelbenet och överarmarna är photoshoppade eller inklippt från en anorektiker på sitt yttersta.

Vito:

-Äsch, du är bara avundsjuk 

Jag, (tänker):

-Touché....eller ridå, kanske?

Jag (säger) 

 - Jag försöker ju bara bry mig om mina medmänniskor

Av Vita Brevis - 4 januari 2009 19:15

Jag har hattat runt och letat en pålitlig frisör sedan jag fastnade i storstan. Innan jag flyttade hade jag samma frisör hela tiden - en som visste precis hur mitt hår uppförde sig och som hade en kusin som varit med i "Jägarna".

Idag stod jag inte ut längre utan gick till mitt favorit-ställe (jag har klippt mig på samma ställe hela tiden men hos olika frisörer). I storstan kan man klippa sig varannan vecka till samma pris som en ordinär kvartalsklippning.


Service kan handla om små saker....när min nya frisyr-guru hade tvättat håret på mig och jag satte mig i stolen och hade frottéhandduken över huvudet som en liten munkkåpa och hon spände fast det svarta skyddscapen över axlarna sa hon: Nämen vad sött! Jag såg ut ungefär som de där små ewokerna i Star Wars IV, Jedins återkomst - (ja,ni fattar - numreringen av de där filmerna är inte så jädra lätt)...

Jag tyckte iaf att jag såg ut som en ewok  - utan glasögonen iaf.

Det tycker jag är service!

Av Vita Brevis - 4 januari 2009 19:10

Min frisörska har lånat ut örhängen till Malin Berghagen som hon inte har lämnat tillbaka.

Eller

Min frisörska har lånat ut ett par örhängen till Malin Berghagen - Malin har fortfarande inte återlämnat dem.

Av Vita Brevis - 4 januari 2009 18:30

Jag kommer till den Vita tunnelbanestationen 07.30 på onsdag och jag dör om du inte har laktosfri fil hemma då

Vitas mamma



 



Presentation

Fedjit

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18
19 20
21
22 23 24 25
26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Omröstning

Vad föredrar du?
 Pest
 Kolera
 Ghost whisper

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

RSS

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards