Alla inlägg den 27 januari 2009

Av Vita Brevis - 27 januari 2009 15:47

Jag vet inte hur andra jobbar men jag har helst alla program uppe samtidigt och skriver på en massa dokument som jag sparar i en röra på skrivbordet, ringer, sitter i möten och får en massa gjort utan att jag komer ihåg hur det gick till.


Nejdu Vita Brevis blogga får man göra på sin fritid!

Av Vita Brevis - 27 januari 2009 07:17

Vita hämtar sig efter en kulturell eller iaf en aktiv hemmahelg. Igårkväll var det pub-quiz med vänner och idag är Norwegians morgonflyg försenat igen.

Uppförsback till jobbet och irriterade kollegor - en bra start på veckan men å andra sidan är jag en hejare på frågesport. Det enda som grämer mig är att jag inte hittade rätt svar på frågan om gränslinjen som delar upp USA:s delstater i nordstaterna och sydstaterna - Mason-Dixon-linjen, den nämns ju i massor av Country-låtar.

Den andra frågan jag var missnöjd med var: According to the Bible - how many daughters did Adam and Eve have?

Vi hade tydligen inte läst samma bibel, såsom gnostiker måste jag protestera mot att domarens svar var: Noll.

Ur Wikipedia:

Norea, som inom gnosticismen sägs vara Evas dotter. Det sägs att hon kunde se in i framtiden och det sägs även att hon kunde prata med gud när han kom ner till jorden, hon pratade bl.a med gud när han var förklädd till en iller.

(Jag gillar speciellt det där med illern) .

Presentation

Fedjit

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18
19 20
21
22 23 24 25
26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Omröstning

Vad föredrar du?
 Pest
 Kolera
 Ghost whisper

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

RSS

Fråga mig

3 besvarade frågor

Skapa flashcards