Alla inlägg under februari 2009

Av Vita Brevis - 18 februari 2009 12:45

Av Vita Brevis - 18 februari 2009 12:44

Var är renarna?

 

Av Vita Brevis - 18 februari 2009 11:03

Neråt - 30 grader imorse - Tjohoo!

Av Vita Brevis - 18 februari 2009 07:14

".....and as for truth - well, it's like brown - it's not in the spectrum. Truth is so generic."
Iris Murdoch


Av Vita Brevis - 16 februari 2009 22:44

Idag pratade jag med en man som växte upp vid Norrbottenskusten - där de lyckats med varumärkesbyggandet något alldeles kopiöst.

"Kalix-löjrom" är viktigt i Östermalmshallen men i Norrbotten spelar det ingen roll om löjorna istället är klämda i Rosvik.

Mannen sa såhär: Jag växte upp med en avgrund till höger.

Det här kanske inte säger något om man inte har växt upp i Norrbotten - här betyder det ungefär att bara misstanken om att någon skulle tro att man närde högersympatier räckte i vissa områden/vissa tider för att bli socialt stigmatiserad. Det är mycket som inte sörlänningar vet om Norrbotten - landet som är en stor jädra skröna

Av Vita Brevis - 16 februari 2009 21:07

Igår flög jag norrut igen, på planet träffade jag en mycket flygrädd människa som ville sitta nära toaletten för som han sa: "man blir ju så pissnödig av all öl man häller i sig innan". Han var inte berusad men han var mycket rädd.

Han jobbade längst ner i gruvan och var inte ett dugg rädd där, trots att han bevisligen inte har mer kontroll där än i ett flygplan.

- Hur hamnade du i gruvan?, frågade jag.

- Jo, jag hade ingen vanlig ungdom, sa den unge mannen.

Det var väl ungefär det han hade lust att berätta och ungefär det enda i faktaväg jag behövde. Han hade nog de vackraste och snällaste ögon jag har tittat in i och sedan landade vi mitt i ett samtal.

- Ja, det här gick ju bra, sa jag. 

Av Vita Brevis - 15 februari 2009 10:20

Inlandskorrespondenten rapporterar att allt var lugnt i Inlandet igår - också

 



Presentation

Fedjit

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2009 >>>

Omröstning

Vad föredrar du?
 Pest
 Kolera
 Ghost whisper

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

RSS

Fråga mig

3 besvarade frågor

Skapa flashcards