Alla inlägg under februari 2009

Av Vita Brevis - 15 februari 2009 09:57

I fredagens Karlavagnen fick lyssnarna ringa in för att berätta om vad de är trötta på. En tjej, journalist 28 år, ringde in och berättade att hon var less på att hennes förhållanden tar slut. Jag försökte länge förstå hur hon menade för det här är väl något som alla 28/48/78-åringar har varit med om: att ha dumpat eller att ha  dumpats. Jag insåg till slut att hon menade att hon var trött på att satsa en massa känslor när hon inte hade bevis på att det skulle leda till evig kärlek och familjebildning.

Jaha...och?

Livet pågår hela tiden även när man sitter och pillar sig i sin perfekta navel och att just då försöka fånga dagen tror jag är rätt svårt.


Det var 14 februari igår och vi tittade i ett reklamblad från en guldsmadsaffär där man kunde köpa ett halsband med ett hjärta i två halvor (varsin halva, alltså med varsin kedja) med texten "Together" och "Forever". Jag och Vito tittade på varandra, fick ett skrattanfall och bläddrade vidare.

För övrigt tycker jag att vanliga gelehallon är mycket godare än gelehjärtan i  presentask i form av ett hjärta.

Av Vita Brevis - 14 februari 2009 18:22

Aprikos är ingen färg. Aprikos är en påminnelse om 80-talets dåliga smak.

Dålig smak är inte fullt så illa som det kan låta. Jag gillar kitsch och jag gillar att använda detaljer som folk med "god smak" inte vet om de ska ta på allvar.

Dock - aprikos..."Haven ingen misskund" (Hesekiel 9 kap.)

Det finns ingen anledning att blanda aprikos och senapsgult - jag har tagit upp det i tidigare inlägg. Det finns inte heller anledning att blanda aprikos och limegrön/limegul. Vår extratoa har plågats av den kombinationen fram till idag.


PMS kan göra underverk med sanitetsutrymmen, eller hur?

Av Vita Brevis - 13 februari 2009 16:55

Av Vita Brevis - 13 februari 2009 13:02

Appropå personlig materialutmattning:

"Ingen blir yngre och ju mer entusiastiskt man har levt desto mer har man använt sitt material"

Min vän M 

Av Vita Brevis - 13 februari 2009 10:46

Det här är inte möjligt...vilket straff.

Har jag verkligen förtjänat det här?

Planeringsmöte med jordens mest irriterande människa

Varför låter inte Gud sina milda strålar lysa

ens när man har arbetat 12 timmar varje dag - även den här veckan? 

Jag önskar mig en rolig fredag med endast glada och snabbtänkta medarbetare - basta!

Av Vita Brevis - 11 februari 2009 17:33

I min serie "Genomskåda floskler" ska jag idag ta itu med uttrycket:

Carpe diem - Fånga dagen. Vad är det för trams? Det är ett typiskt uttryck för latmaskar!

Nej, mitt förslag är: Crea diem - skapa dagen!

Sluta vänta på att dagar ska komma flygande - det kommer aldrig att hända. Gör nåt själv, typ.

 

Av Vita Brevis - 10 februari 2009 17:46


You can't have everything... where would you put it?


 

Av Vita Brevis - 10 februari 2009 17:29

Den här bilden har korren tagit strax efter en konfrontation mellan en hästburen flcka, ett gäng renar och en långtradare.....jag vet inte vem som blev räddast men renar brukar ju vara ganska mesiga. Hästen sprang iaf till stallet och inga ben blev brutna.


 

Presentation

Fedjit

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2009 >>>

Omröstning

Vad föredrar du?
 Pest
 Kolera
 Ghost whisper

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

RSS

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards