Alla inlägg under februari 2009

Av Vita Brevis - 3 februari 2009 17:32

Sedan mitten av 50 talet har den sand som blir kvar efter att Boliden anrikat malmen skickats ut i en damm med vatten som heter Gillervattnet

Men oj så vackert! 

Av Vita Brevis - 3 februari 2009 10:43

Oj hjälp ännu en natt på akuten och en halvtimmes sömn före jobbet. Men som pessimist är det ju en ren glädje att Norwegian landade fem minuter före utsatt tid.

....jag lever tydligen ett spännande liv.

Av Vita Brevis - 2 februari 2009 16:35

Astma Allergiförbundet om den här reklamen? Det låter som en mardröm med ett sköljmedel som släpper ut doften lite i taget när man rör sig.

"Do da moves"...

Av Vita Brevis - 2 februari 2009 16:28

Idag har jag bara luddat runt. Förra veckans goda föresatser är alldeles som bortblåsta. Allt jobb finns där - jag är bara inte inpluggad riktigt. Nätter på akuten får en att tänka efter eller får en att stanna upp och sen är det lögn att komma igång igen. Jag har t.o.m tittat på Dr Phil...en repris, alltså: jag visste vad som skulle hända. Nu är det Emil i Lönneberga, auktionen i Backhorva - med slagsmålet med Bulten i Bo...ja varför inte?..det verkar väl vara en bra idé...eller?



Av Vita Brevis - 2 februari 2009 15:25

Jag vill tipsa om en bok jag inte har läst men som jag gillar titeln på:

Feel bad - och må bra av Anders Mathlein - en överlevnadsbok för pessimister.

"...och en pessimist blir inte förvånad över att saker går galet och att människor beter sig osympatiskt, utan blir glatt överraskad de gånger livet visar ljusa och lustfyllda sidor och godheten tittar fram".

Det är precis det här jag menar - pessimistiska tidsoptimister har roligare, eller blir iaf överraskad oftare.

Av Vita Brevis - 1 februari 2009 12:05

Jag var inställd på ännu en aktiv, ledig helg. Gym-kortet har blängt ihärdigt så fort jag har öppnat plånboken den senaste veckan. Istället blev det en vilodag med krånglande leder och inatt har jag suttit på akuten med Vito. Jag tyckte att ambulans verkade sjåpigt så jag körde själv. Alltså min rädsla för att verka sjåpig går också ut över människor i min närhet.....

Efter timmar av oro för hjärtat, skiktröntgen och mängder av alldeles för svagt kaffe blev det en lite oväntad diagnos och så småningom blir det operation.

Vito var uppåt efteråt för som han sa: -Nästa gång vet vi vad det är.

Han är väldigt rolig i vanliga fall, men inatt var han kosmiskt rolig av sömnbrist och oro.

Some people get cranky in the ER - I for one care less for them.


Jag har ett möte med en tidspessimist idag. Jag satt på akuten inatt och funderade på det här med passa tider...de flesta tidsoptimister jag känner är inte tidsoptimister därför att de tycker att det är oviktigt att passa tider.

De flesta är som jag - det händer oväntade saker: planet behöver av-isa vingarna, Vito måste till akuten, en orkan blåser in över Arlanda - och som tidsoptimist måste man hitta en B-plan.

De flesta tidsoptimister jag känner är riktigt bra på att hitta B-planer men det är nog bara andra tidsoptimister som vet att uppskatta sådant.

Presentation

Fedjit

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2009 >>>

Omröstning

Vad föredrar du?
 Pest
 Kolera
 Ghost whisper

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

RSS

Fråga mig

3 besvarade frågor

Skapa flashcards