Alla inlägg den 1 mars 2009

Av Vita Brevis - 1 mars 2009 13:45

Bodens kommun har efter överläggningar beslutat att byta kommunslogan då den nuvarande: "Fördel Boden" - är svårtolkad.

Efter en rundtur i bloggvärlden har man beslutat att fr.o.m 1 mars använda den något mer lakoniska, men ändå sanna, uppmaningen:  "Boden - nu kan det inte bli värre".

Bodens kommun tackar Da fat lady som lanserat det vinnande bidraget. 

Av Vita Brevis - 1 mars 2009 12:57

Igårnatt drömde jag att jag drack vatten och det var den bästa dröm jag har haft på flera år. Jag drack massor av kallt gott vatten....litervis typ - och jag blev aldrig otörstig (finns det verkligen inget riktigt ord för otörstig).

Drömtolkning - någon? 

Av Vita Brevis - 1 mars 2009 12:52

Var 8:e sekund svälter ett barn ihjäl i världen. Av skolorna på Gazaremsan är det bara grus kvar.

Rubriksättarna på Aftonbladet firar triumfer: 

 


Av Vita Brevis - 1 mars 2009 12:47

Jag är minst lika glad som Inlandskorrespondenten för att Åke Gren behåller sin andraplats i rödlöksomröstningen vecka efter vecka - han skulle gärna få gå om Malmsjö om vi fick bestämma.

  

Av Vita Brevis - 1 mars 2009 12:37

Jag beklagade mig för min vän Persika igår om alla måsten som jag ska klara av på begränsad tid och alla som ställer outtalade krav på att få fylla min obefintliga fritid. Kände mig som en riktig gnäll-tant.

Fick just ett mess av Persika som frågade hur det gick.....blev helgen så svart som jag målade upp går?

Nej för tusan - jag har blivit boostad i massor och inser att jag är en ganska lyckligt lottad liten mormor. Igår ringde sonen bara för att säga att han älskar mig och att han längtar efter mig för som han sa: Det är ju alltid så fantastisk härligt att "hänga" med dig.


Jag får travestera Maria och Von Trapp i Sound of music:


"Nothing comes from nothing
Nothing ever could
So somewhere in your youth or childhood
I must have done something good "


Av Vita Brevis - 1 mars 2009 12:13

Världens bästa Vito

 

Av Vita Brevis - 1 mars 2009 12:00

Vilka hälsoråd har effekt? Nu har man vetenskapligt kommit fram till att det bara finns en diet som funkar: Ät varierat men mindre och rör på dig mer.

Jag har för mig att Stefan Rössner sa det här för flera år sedan.

Come to think of it - det sa även Dolly Parton och min mamma och alla andra vuxna som uttalade sig om saken när jag växte upp - men nu är det som sagt vetenskapligt bevisat. 

Av Vita Brevis - 1 mars 2009 11:59

Gissa vad det är? 

 

Presentation

Fedjit

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Omröstning

Vad föredrar du?
 Pest
 Kolera
 Ghost whisper

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

RSS

Fråga mig

3 besvarade frågor

Skapa flashcards