Alla inlägg den 15 mars 2009

Av Vita Brevis - 15 mars 2009 22:48

Jag har börjat läsa den där tankeläsar-boken som alla pratar om och den är väldigt väldigt rolig - man kan njuta av rubrikerna om man inte skulle vara intresserad av mänsklig kommunikation.

Enligt boken är en bra anledning att inte injicera nervgiftet Botox i ansiket (om man nu behöver sådana argument) att människor i omgivningen får mycket svårare att tolka ansiktsuttryck. Det är också svårare att ge det rätta gensvaret...de där bekräftelserna som vi alla håller på med hela tiden, när man pratar med människor som medvetet har förlamat musklerna. I Linda Rosings fall är det väl ändå lite för mycket, va?

Vad heter de där akvariefiskarna som rensar bort alger från glaset? 


För övrigt figurerade Vitos ex nuvarande man i den förra boken jag läste - så nu kan jag inte berätta vilken bok jag har läst eller berätta att den boken har kullkastat allt som jag trott på stenhårt sedan universitetet.

Attans! 

Av Vita Brevis - 15 mars 2009 22:45

Vilka ljug menar hon?

"Jag har inte botox i ansiktet"...alternativt "Jag är nöjd med mig själv"

Ja, jag vart då iaf nyfiken ! 

 


Presentation

Fedjit

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Omröstning

Vad föredrar du?
 Pest
 Kolera
 Ghost whisper

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

RSS

Fråga mig

3 besvarade frågor

Skapa flashcards