Alla inlägg den 17 juni 2009

Av Vita Brevis - 17 juni 2009 08:17

Jag lyssnade precis på radio och bröderna Schulmans lista på saker de irriterar sig på - och jag håller med:

Folk som säger messerschmidt istället för besserwisser

Killar som kallar sin flickvän/fru för HSB (hon som bestämmer) alt. regeringen

Folk som klagar på sina bra egenskaper t.ex "för noggrann" - ett jädra arrogant sätt att säga att de inte har några dåliga egenskaper tycker jag iaf.

Av Vita Brevis - 17 juni 2009 08:11

Ibland undrar jag om inte eremiter har det ganska bra.

Om man är i medelåldern och har en stor familj är det oundvikligen så att större och mindre katastrofer avlöser varandra och andras dramatik gör mig så matt.

Har just hämtat mig från en stor hjärtoperation och så kommer det en näthinneavlossning som efterrrätt - det handlar inte om mig alltså - men all dramatik runt andras ohälsa gör att jag har svårt att ta det på allvar när folk säger att jag behöver ta det lugnt.

Om bara alla andra höll sig friska så skulle jag också kunna ta det lugnt - säger vi.


Presentation

Fedjit

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Omröstning

Vad föredrar du?
 Pest
 Kolera
 Ghost whisper

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

RSS

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards