Alla inlägg under juni 2009

NAP

Av Vita Brevis - 27 juni 2009 10:20

På Apoteket säljer man hälsokost och jag tänkte att lite uppiggande kanske skulle ja, pigga upp. När jag lusläste innehållsförteckningen så jag att de innehöll jordnötsolja och spår av sojabönor. Jag frågade en i personalen varför de inte hade en stor lapp: Varning jordnötter!! på förpackningen.

Det såg ut som att han tyckte att det var Någon Annans Problem.

Av Vita Brevis - 26 juni 2009 19:13

Jag tycker inte om Tommy Nilsson och jag tycker inte om Pripps blå men....jag har aldrig fattat vad Tommy sjunger i refrängen.

Den här bloggen är väldigt rolig men de har inte min felhörningslåt så jag blev inte ett dugg klokare. Jag tror egentligen inte att han inleder refrängen med "Här vore halt" men jag har inget bättre förslag.


Av Vita Brevis - 26 juni 2009 18:10

Himlen surrade av polishelikoptrar igårkväll - inte luftballonger som jag vant mig vid. En våldsam våldtäktsman hade lyckats rymma med handfängsel. Min mamma frågade om han hade bojorna fram eller bak, vilket jag förstås inte kunde svara på, men hon trodde att det borde vara lättare att springa fort med bojorna fram. Rymlingen hittades tack o lov.

Den mest puckade/sexistiska/hjärtlösa kommentaren fick jag idag - iofs av en fd boxare men ändå - "Synd att han åkte fast..hö hö"

Jag drämde i med:

- Tur att det var polisen som fick honom först, annars hade han nog blivit lynchad.

Av Vita Brevis - 26 juni 2009 18:08

Audiobully får fint sällskap av Inlandskorren:

 


Av Vita Brevis - 26 juni 2009 18:04

Ångestbloggen efterlyste "vägen utan återvändo" här är den. Den ligger nära Kriberg.....iaf enligt Inlandskorrespondenten

 

Av Vita Brevis - 25 juni 2009 12:41

Jag misstänkte att någon försökte "lilla gumma" mig idag:

- Kan "damerna" passa min väska när jag hämtar kaffe *blink, blink*?

Jag:

- Vad får jag?

Man:

- Eh....vad vill du ha *blink*

Jag:

- Ja, det är väl den vanliga taxan: 1 puss, 1 kram och 1 sockerbit!

Min kollega:

- Du har fått solsting, va?

Jag:

-Förmodligen

Av Vita Brevis - 24 juni 2009 22:17

Helt orimligt att sitta kvar på kontoret kl. 22.27 Tur att youtube finns när temperaturerna är så höga så att det är svårt att få något vettigt gjort.

 

Av Vita Brevis - 24 juni 2009 22:16

Här är de kanadensiska systrarna - igen:


Presentation

Fedjit

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Omröstning

Vad föredrar du?
 Pest
 Kolera
 Ghost whisper

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

RSS

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards