Alla inlägg den 16 juli 2009

Av Vita Brevis - 16 juli 2009 20:05

Inlandskorren låter meddela att han har försökt fotografera swingpjattar och glada gamänger i Inlandet idag - här är resultatet.

 

Av Vita Brevis - 16 juli 2009 19:46

Jag är väldigt imponerad av tjockisen som sjunger och hennes omröstning, eller snarare hennes militanta hållning till statistiken. Vi som röstat på alternativet att vi vill ha tjockisens hjälp med afrikansk dans hotas med att bli lämnade ensamma med bara Kaj Pollak och Mia Törnblom att hålla i handen.

Jag är beredd att gå ännu längre: om inte Åke Green kommer upp i täten i min rödlöksomröstning så ska jag lägga in Kaj Pollak som bakgrund på bloggen och jag ska också lägga ut en slinga där Jan Malmsjö läser upp Kaj Ps alla självhjälpsböcker - samtidigt.

Så: Rösta på Åke nurå så det blir lite fart!

Av Vita Brevis - 16 juli 2009 19:16

Vita Brevis serie om bruksanvisningar för tamponganvändare tar den här veckan upp ICA:s eget tampongmärke.

Det finns tre sorters bruksanvisningar för tamponger: de som förordar pekfingret respektive långfingret som införingsalternativ samt de som överlåter till konsumenten att själv välja finger. Än så länge har jag bara hittat en producent som förlitar sig på konsumentens eget omdöme i den här frågan: Apoliva som struntar helt i vilket finger man använder....jag skulle tro att man även kan använda tummen utan att Apoliva reagerade.

ICA menar däremot att pekfingret är att föredra.

Det finns två andra saker som är synnerligen obegripliga i tampongproducenternas anvisningar nämligen:

- ludd(t.ex. "vårt" märke luddar inte)

- rätt och fel placering av tampongen


För det första vad är tampongludd? Jag har aldrig hört någon klaga på "tampongluddsproblematiken". Jag har heller aldrig förstått var, hur eller varför själva luddandet uppstår eller vad följderna av tampongludd kan bli.


För det andra....rätt och fel införande. I de flesta bruksanvisningar finns det två bilder, en kvinnokropp i genomskärning. Den ena bilden visar "rätt införande" och den andra visar "fel införande" - men ingenstans står det varför det ena är fel och vad som kan bli följderna av felaktigt införande av en tampong.



Av Vita Brevis - 16 juli 2009 13:57

 Såhär hjälps de åt att komma upp på scenen:

 

Presentation

Fedjit

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Omröstning

Vad föredrar du?
 Pest
 Kolera
 Ghost whisper

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

RSS

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards