Direktlänk till inlägg 19 november 2009

Saker Vita tycker är överskattade

Av Vita Brevis - 19 november 2009 18:27

  • Såsom i himmelen i största allmänhet - och Kaj Pollack i synnerhet. Jag har aldrig sett en grupp Norrbottningar bete sig sådär hysteriskt och socialt opålitligt på riktigt. Jag försökte återigen se filmen igår men var hela tiden rädd att någon skulle tappa kaffekoppen i golvet eller bryta benet.... och vad är det för ett slut på en film? Galen körledare  lurar med sig en liten kyrkokör från Norra Norrland på en busstur till Österrike och sedan dumpar han kören på scenen och börjar blöda i huvudet. Den enda rollen som är rolig har den där TV-kocken som brukar tvätta färskpotatis med högtryckstvätt...han som alltid får spela hustrumisshandlare. Han får demolera en ful Volvo med sin lastbil och sedan skinka till den galna körledaren när han leker Jesus i forsen - mycket snyggt.

  • Stieg Larssons samlade produktion - språket flyter inte i böckerna men filmens Lisbeth Salander är ju rolig. Larssons pappa och brorsa är också lite ofrivilligt komiska.

  • Kent - typ allt...det har inget med Kent att göra egentligen utan med en mardrömsfärd över Hallandsåsen som jag hoppas är preskriberad. Men...."ät fett och socker tills du spyr...." - I rest my case

  • Den unisona sågningen av Anna Odell - hon är jätterolig, dessutom har hon ett budskap.Man ska vara snäll, helst om man jobbar på psykakuten.

 
 
nilla

nilla

19 november 2009 20:38

Hahaha, gillar din sågning av Så som i himmelen!
Änglarna i tapeten var också ett intressant inslag...=D

http://nillalivet.blogspot.com

 
Ingen bild

Peaches

19 november 2009 21:47

Jag kan tyvärr bara hålla med dig på en av punkterna. Gissa vilken!

 
Singelmamman

Singelmamman

19 november 2009 23:33

Håller med. I allt. Fast jag inte gjort någon mardrömsresa över Hallandsåsen, vad jag minns och "ät fett och socker tills du spyr" är lysande text. (och så mycket jag)

http://varannanveckamamma.blogspot.com

 
Ingen bild

Vita

20 november 2009 11:12

nilla - man tackar och bockar men måste jag se filmen en gång till för änglarna hade jag missat totalt
Peaches - jag antar att det är Kent???
Snigelmamman - hur ska jag tolka det här? Är Kent överskattade eller är de lysande textskrivare?

 
Ingen bild

Peaches

20 november 2009 16:10

Korrekt!

 
Den där tjockisen

Den där tjockisen

20 november 2009 22:42

Ååååh Kaj Pollack!!! Trippelrysning! Jag försökte se på Såsom i himmelen, men jag blev så generad att jag var tvungen att byta kanal. Sådant klarar jag inte ens med skämskudde.

http://tjockisensjunger.blogspot.com

 
Ingen bild

Vita

21 november 2009 20:31

Den där tjockisen - Jag trodde att det bara var jag som körde med skämskudde...om jag har sällskap skyndar jag mig iväg på toaletten om det blir skämmigt

 
Biggan

Biggan

24 november 2009 12:06

Det var ju liksom så kulturellt att se denna fantastiska Såsom...
men det måste ju vara med den som med allting annat: Det finns inget rätt eller fel; vi har bara olika smak!

Det är så skönt att komma till denna konklusion. JAG slipper förarga mig och så slipper JAG övertala någon att tycka som jag!
Det är vilsamt för ett gammalt tigerhjärta....

http://utanfarstu.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Vita

24 november 2009 22:24

Skön konklusion Biggan - jag tar inte ansvar för vad andra tycker och inte du heller sådetså

 
Singelmamman

Singelmamman

26 november 2009 11:24

Kent är överskattade, de måste de vara som kräver att publiken ska klä sig enbart i vitt. Men stundtals fårr även de till guldkorn i sitt textskrivande.

http://varannanveckamamma.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Vita Brevis - 13 april 2015 10:52


Man kanske ska vända sig till hundar eller katter?

Av Vita Brevis - 23 september 2014 22:17


Nu är det bevisat!!

Av Vita Brevis - 6 juli 2013 08:58

Jag har bestämt mig för att spira genuan i lovart och sätta en preventer guy på storen...och segla baklänges genom livet lite oftare. Jag har märkt att man kan säga nästan vilka obegripligheter som helst utan att folk synar. Jag har t.ex sagt att...

Av Vita Brevis - 6 februari 2013 20:49

En (jovialisk dansk) ansvarig på Facebook sitter i Uppdrag Granskning och förklarar leende policyn för näthot med att det beror på om hotaren menar det eller inte. I Köttvärlden behöver man inte bevisa uppsåt om man t.ex. kommer med hot om våld eller...

Presentation

Fedjit

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Omröstning

Vad föredrar du?
 Pest
 Kolera
 Ghost whisper

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

RSS

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards