Alla inlägg under januari 2010

Av Vita Brevis - 7 januari 2010 12:15

Det sägs att de saktmodiga ska besitta jorden...så småningom.

Saktmodig betyder stillsam och fredlig och jag har varit stillsam och fredlig sedan före jul men det verkar ju inte hjälpa alls.

Av Vita Brevis - 4 januari 2010 16:31

- Om jag hade kommenterat ditt utseende så hade du hängt dig i förrgår

Ranelid om Leif GW


- En pimpinett pappskalle och en ovanligt grinig gammal gubbjävel

Leif GW om Ranelid




Av Vita Brevis - 4 januari 2010 16:20

Vad tokigt det kan bli när helt olika grupper råkar ha samma initialer.

Uppsala Golfklubb har samma initialer som de fantastiska rapparna Underground Kingz.

Sveriges Kommuner och Landsting har samma som Statens Kriminaltekniska Laboratorium.

Nä nu ska jag börja jobba.....alldeles strax

Av Vita Brevis - 4 januari 2010 16:10

Allt fler artister verkar vara besatta av tiden:


Jag vill ha femton minuter och en annan giv

Totta Näslund

10 mil kvar till Korpilombolo (faktiskt ett sätt att mäta tid)

Agneta Fältskog


20 minutes

Snoop


Twenty-four hours from Tulsa

Gene Pitney


20 minuter från Eslöv

Östen Warnebring


25 minutes

Johny Cash


Har jag glömt någon?

Av Vita Brevis - 4 januari 2010 15:25

Var är alla tappade bollar? Finns det en plats där någon samlar allt det man glömde?

Finns det ett bästa före-datum på tappade bollar?

Jag har den senaste tiden tappat bollar som jag inte ens minns att jag har haft ansvar för. Ändå går det sjukt bra att tralla vidare och få syndernas förlåtelse och världen gick inte under heller.


Jag tror att det skulle vara mer hälsosamt att sluta tro att världen går under om någon kommer på att jag är en bluff och totalt talanglös. Det verkar ju funka ändå.

Presentation

Fedjit

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Omröstning

Vad föredrar du?
 Pest
 Kolera
 Ghost whisper

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

RSS

Fråga mig

3 besvarade frågor

Skapa flashcards