Alla inlägg den 18 februari 2010

Os

Av Vita Brevis - 18 februari 2010 19:51

OS-invigning...."oj så vackert" - not!

Det är svårt att sitta i personalrummet och jamsa med när man är omgiven av människor som initierat snackar jaktstart, kombinationen och Anjas vurpa.

Jag tänker mig jaktstart som ett gäng blodtörstiga Magdalena Forsberg med skarp ammunition - det kallar jag spännande idrottande.


Jag såg förresten OS-invigningen på löpbandet på gymmet, utan glasögon och med dunka-dunkamusik i högtalaren. Jag såg något som såg ut som låtsas-indianer som slarvade runt och försökte se etniska ut - men som sagt jag hade inga glasögon på

Av Vita Brevis - 18 februari 2010 19:39

Igår sa min lillasyster:

- Såg du Kalla?

Jag:

- Vem är Kalla?

Syster:

- Jamen det var ju så vackert, jag grät när hon gick i mål

Jag:

- Det är väl inget att gråta för. Jag sparar mig till sommar-OS.

Syster:

??

Jag:

- Jamen du vet - 5-mil gång när de blir diskade på upploppet - världens roligaste sport.

Syster:

- Du är ju elak

Jag:

- Inte alls, jag är bara intresserad av hur deras hjärnor funkar.

De har förmodligen tränat i åratal på att gå skitfort och att inte gå orent. De blir uttagna och får representera sin nation och de lyckas nudda marken på ett helt korrekt sätt i knappt 5 mil. Sedan när det är några hundra meter kvar så slarvar de plötsligt och lyfter den ena foten för snabbt och vips är det en funktionär där och viftar med flaggan och skriker "oren gång".

Då bestämmer sig den diskade för att - äh, vafan det kommer ju ett nytt OS om fyra år...... jag fortsätter som förut och tränar skitmycket - hur svårt kan det vara?

Det är inte alls elakt det är en beundran på gränsen till vördnad för en envishet som om den skulle överföras till mitt eget liv skulle kallas för dumhet.

Av Vita Brevis - 18 februari 2010 19:24

Jävla skit - Biggan utan farstu har försvunnit...igen.

Jag har inte heller varit speciellt synlig - men att försvinna.....det är faktiskt fusk.

För övrigt är det bra med rejäl kupstorlek för då kan man ha sin nya iPhone i behån när man sitter kvar på kontoret och jobbar efter 13 timmar. Duetterna med Emmylou Harris och Carl Jackson är nya behå-favoriter, så jädra vackert.

Jag fick förresten lära mig av yngsta sonen att outlaw-country inte alls är redneckmusik med redneck-texter utan kända countryartister som gått tillbaka till rötter och bluegrass i Gram Parsons Cosmic American Music-anda

Emmylou är outlaw, sådetså.

Presentation

Fedjit

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Omröstning

Vad föredrar du?
 Pest
 Kolera
 Ghost whisper

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

RSS

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards