Alla inlägg den 27 februari 2010

Av Vita Brevis - 27 februari 2010 14:50

Skärgårdsdoktorn gör reklam för något slags pensionssparande och påstår att allting inte alls är relativt. I hans version är en relativt bra situation för en pensionär att typ kunna njuta av sin sommarstuga.

Han har tydligen aldrig läst Håkan Nesser:

Allt är relativt utom döden och en kvinnas vrede!

Av Vita Brevis - 27 februari 2010 14:33

Hur länge tar det att köra sin kropp i botten? Jag har jobbat på det ett bra tag men det löser sig ju varenda gång. Ibland önskar jag att folk hade rätt när de säger att det är farligt att ha upprepade penicillinkrävande inflammationer som rear runt i kroppen eller att det kunde sluta med en stor smäll. Istället verkar jag klara hur många kurer som helst och jobba mot deadlines. Paul Simon hade fel!

Av Vita Brevis - 27 februari 2010 13:58

Muslimska kvinnor ska täcka sig i olika grad en del ska täcka håret och vissa ska täcka ansiktet. Vi andra ska definitivt täcka ansiktet. Vi förväntas täcka oss med foundation, jävla löjligt ord förresten. I reklamen använder man uttryck som "täcker allt"....varför då, kan jag undra.


Jag utnyttjade ett reklamerbjudande idag på en affär och var tvungen att handla för en viss summa vilket var knixigt.

Jag:

- Ojdå vad ska jag då köpa som jag inte behöver?

Expediten:

- Vi har ju bra pris på mascara.

Jag:

- Lite onödigt kanske eftersom jag inte målar mig.

Det blev fotkräm med lavendellukt.


Det är inte så att jag inte är fåfäng, men för mig handlar det om håret och hårband och mer eller mindre fantasifulla håruppsättningar.

Jag hade en köporgie av sidenband i olika färger som matchar mina "outfits" (som om jag har annat än variationer av svart och brunt). Resten av kunderna på tyg- och garnaffären köpte garn till Kalla-mössan - puh!

I ett galet infall sa jag:

- Ge mig 2.5 meter blå-gult band också så jag kan leka nationalist - jag som inte är ett dugg intresserad av idrott.

Det blev tyst bland kunderna men kassörskan skrattade gott och beklagade att hon inte hade ett jobb som tillät att hon satt uppe på nätterna och tittade på rubbet, t.o.m curling.

Jag har inget emot curling och visst är det roligt att de svenska is-soparna vann men.....att glida på is är säkert kul och de kan hålla på och glida hur mycket de vill men är det verkligen intressant på riktigt?

Av Vita Brevis - 27 februari 2010 13:50

Engelska språkets vackraste ord enligt Vita:

Smear campaign

Blunt force trauma

Elbow

Riot act

Broad daylight

Hippopotamus, fast det är kanske mer latin men ändå


Flera förslag?

Av Vita Brevis - 27 februari 2010 13:33

Jag har tvättdag och hittar små lappar i fickorna med saker som jag skriver upp. Jag kanske råkar på någon en vacker dag som kan svara på frågor som:

Varför har Triss bytt inriktning på sina reklamfilmer? "Plötsligt händer det".

Det var ju världens bästa grej när tjejen hamnar sist i en lång kö i affären och så plötsligt händer det - det öppnas en kassa till som hon rusar mot i slow motion.


Hur kan ATG få så mycket beröm för sin puckade reklam där folk jagar hästar i parkeringshus. Om det vore "på rikt" skulle hästarna ha blivit skiträdda och skenat.

Skräm en häst och vinn en peng! Eller hur ska man tolka det? Jag hoppas på Peter Unterstein idag - det gör jag varje gång han är med på V75 och det är ingen som förstår varför. Jag tar iaf alltid med honom för att han blir så himla glad när han vinner.


En annan sak som jag funderat på är varför man tydligen har så olika sätt att räkna ut snötryck per kvadratmeter för tak i norra och södra Sverige. Det är bara sporthallar och grishus i söder som har kollapsat, vad jag vet. Beror det på att man tycker att det inte borde snöa i Sverige eller beror det på att man inte förstår att man måste skotta bort snön?


Färgar Horatio Caine sitt hår eller är det naturligt morotsrött?


Av Vita Brevis - 27 februari 2010 10:18

Ojdå hoppsan, vad var det som hände? -29 igår på väg till jobet igår och idag vaknar jag med takdropp och plusgrader. Är det slut nu? Ska Tomas Ledin ställa in sin vinterturné? Han har iaf otur med vädret.

Jag borde dra på mig stövlarna och kila ner och titta på översvämningarna i vårt lilla centrum - det är väl lite roligt en dimmig lördag?

Presentation

Fedjit

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Omröstning

Vad föredrar du?
 Pest
 Kolera
 Ghost whisper

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

RSS

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards