Alla inlägg under februari 2010

Av Vita Brevis - 8 februari 2010 08:57

Jag har skrivit om det förut och det fascinerar ständigt - det här med hur man blir påverkad av andras hälsostillstånd när man har en stor familj. Hittills i år har jag handskats med en begravning, en ny höft, vinterkräksjuka och nu inatt en misstänkt hjärtinfarkt....det är bara februari......

Men jag mår bra

Av Vita Brevis - 7 februari 2010 10:56

Det började med att jag fick användningen för tjänsten blockering av IP-nummer. Inte så kul alls. Det är tråkigt med stalkers, de får mig att undra vad jag håller på med. Ska jag blogga eller ska jag låta bli?

För övrigt tycker jag att Jessika Gärdin är en jädra härmapa, med så tjockt hår tycker jag att hon borde kunna hitta på en egen frisyr och inte härma min.

Av Vita Brevis - 4 februari 2010 08:17

Den här veckan har jag detaljstuderat bruksanvisningen till Coops tamponger. Just de här tampongerna ska införas med pekfingret. Det finns säkert de som tycker att man kan tolka instruktionen fritt och att man själv kan bestämma "införingsfinger" - but that´s not the point.

Jag tycker att det har med människosyn att göra - låt mig förklara:

Om man inte tror att människor kan avgöra vilket finger de ska använda för att föra in en tampong så kanske man ska skriva bruksanvisningar för andra produkter....eller tjuvkika på Apolivas föredömliga anvisningar. På Apoteket tror man att människor faktiskt kan avgöra så stora frågor själv.

Av Vita Brevis - 1 februari 2010 12:04

Det sägs att alla får vad de förtjänar. Jag vet inte vad folk i allmänhet gör för att förtjäna konflikter, vi struntar i dem.

Det är omöjligt att bråka med någon som har samma inställning som man har själv dvs. att konflikter bör undvikas...japp, så har vi löst det.


Vårt "konfliktande" går ut på att Vito börjar sjunga på refrängen till vilken svensk schlager som helst för då vet han att jag måste sjunga färdigt vers + refräng -  efter det har jag glömt vad vi var oense om.

Presentation

Fedjit

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Omröstning

Vad föredrar du?
 Pest
 Kolera
 Ghost whisper

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

RSS

Fråga mig

3 besvarade frågor

Skapa flashcards