Alla inlägg den 25 juli 2010

Av Vita Brevis - 25 juli 2010 12:29

Jag har den senaste tiden råkat på män som stoltserar med att de är så himla obrydda om teknik - men bara när det gäller mobiltelefoner.

Män som helst skulle vilja ha en mobil "utan en massa bjäfs" eller som de säger:

- Det räcker väl om man kan ringa och ta emot samtal, eller?

Samma män kan gå igång över en insprutningsmotor en musikanläggning eller ett gäng aluminiumfälgar. Jag förstår inte den här omvända snobbismen mot mobiltelefoner.

Jag tror att det är ett sätt att maskera okunnighet.


Jag skulle inte kunna leva utan min iPhone - på riktigt. Jag använder den t.ex för att kolla e-posten, fota, kolla vädret, överbevisa folk i diskussioner, lyssna på musik, spela mah jong och för att lyssna på theta-vågor för att sova bättre....och förstås för att ringa.

Ändå blir jag "lilla-gummad" när det handlar om teknik - även datorer och mobiltelefoner med bjäfs.

Konstigt fenomen och ganska irriterande.

 

Presentation

Fedjit

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Omröstning

Vad föredrar du?
 Pest
 Kolera
 Ghost whisper

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

RSS

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards