Alla inlägg den 8 februari 2011

Av Vita Brevis - 8 februari 2011 17:06

Idag gjorde en kollega mig uppmärksam på att alla kanske inte har samma humor som jag.

En annan tog illa upp för att jag kallat henne "dyslesbiker". Det tycker jag är humor.


Såhär säger Wikipedia:

Humor (från humores, kroppsvätskorna i humoralpatologi, ytterst av klassisk grekiska chymos bokstavligt saft är förmågan hos människor, saker eller situationer att framkalla glädjekänslor. För att uppfatta det roliga i en situation krävs ett "sinne för humor", något som alla människor har, men det finns många olika individuellt styrda faktorer som avgör om en enskild person finner en specifik händelse rolig.

Av Vita Brevis - 8 februari 2011 16:51

Det här är tydligen Fränstas kommunslogan:

"Initiativsförmåga och framtidstro"

Jag tycker att det är en lysande slogan som säger absolut ingenting. Jag var inte säker på att Fränsta fanns för tre minuter sedan och jag  kan tycka att det motsäger deras slogan.

Nu vet jag att det ligger i södra Norrland - min blinda fläck på Sverigekartan tillsammans med kuststräckan mellan Kalmar och Kristianstad.

Av Vita Brevis - 8 februari 2011 09:42

Middagstid - en andraklasskupé på tåget mellan Göteborg och Boden.

Ingenting att göra vågen för.

Det microvärmda thai-käket serverades i sina plastförpackningar och alla var sura.

 

Presentation

Fedjit

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Omröstning

Vad föredrar du?
 Pest
 Kolera
 Ghost whisper

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

RSS

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards