Alla inlägg den 18 maj 2011

Av Vita Brevis - 18 maj 2011 16:20

På mitt jobb blir alla jättesnobbiga smaktalibaner när jag vill konversera om schlagerfestivalen. Annars pratar de alltid om tråkiga saker vid fikabordet men när jag fascineras av Moldaviens energiutbrott eller Tysklands smarta låt eller Frankrikes korsikanska operasnygging, då är det tvärstopp.

Musik kan vara glad, snyggt arrangerad, vacker, intelligent eller charmig men jag skulle aldrig dissa utan att lyssna först.

En kollega ursäktade sig med ett ansträngt:

- Äh, du vet jag är ju från Alternativ-festivals-generationen.

Det är jag också men det betyder ju inte att jag inte har breddat min musiksmak under livet.

Jag tror att samma människor som irriterar sig på kommersiell musik är de som pratar mest om upphovsrätt


Det är förmodligen samma människor som dömer ut countrymusik och rapmusik utan att ha lyssnat på riktigt.

Presentation

Fedjit

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Omröstning

Vad föredrar du?
 Pest
 Kolera
 Ghost whisper

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

RSS

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards