Alla inlägg den 5 juni 2011

Av Vita Brevis - 5 juni 2011 18:50

Ja, jag kanske kan verka enkelspårig men det var faktiskt ganska chockartat att sitta med älsklingen i solen med en kall öl och få sina hörselgångar invaderade av de där ointelligenta arrangemangen och tomma basgångarna.

Och då har jag inte ens pratat om hans texter eller hans vansinniga betoningar som ger mig rysningar i vanliga fall, i 30 graders värme och full sol var det nästan outhärdligt.

Japp så tung har min Kristi himmelsfärdshelg varit.

 

Av Vita Brevis - 5 juni 2011 18:49

Tomas Ledin spelar musik - nej, nu skojade jag visst

 

Av Vita Brevis - 5 juni 2011 18:46

Tomas Ledin startade en Pirat-debatt redan 1980, då hade han såhär långt hår:

 

Av Vita Brevis - 5 juni 2011 18:45

Tomas Ledin hade mycket längre hår förr i tiden:

 

Av Vita Brevis - 5 juni 2011 18:30

I torsdagskväll satt jag och Vito på en uteservering i värmen och tänkte njuta lite av långledigheten. Allt var fint och bra och kul tills jag insåg att de hade ett "blandband" med endast Tomas Ledin-låtar.


Vito:

- Du ser inte riktigt avslappnad ut.

Jag:

- Är du förvånad? Det är torsdag, världen har det nog besvärligt ändå.....varför just Tomas Ledin?

Vito:

- Jamen han kan väl inte ha gjort så många låtar, det tar nog slut snart.


Fattar ni hur jädra många låtar han har gjort? Det tog aldrig slut och det värsta är att jag kunde refrängerna. Det är förmodligen som subliminal påverkan. När man minst anar det, förmodligen en torsdag när man har sänkt garden. Man lyssnar på någon obskyr Sommar-pratare med taskig musiksmak och vips så har en Ledin-refräng fastnat - för alltid.


 

Presentation

Fedjit

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Omröstning

Vad föredrar du?
 Pest
 Kolera
 Ghost whisper

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

RSS

Fråga mig

3 besvarade frågor

Skapa flashcards