Alla inlägg den 2 juli 2011

Av Vita Brevis - 2 juli 2011 22:16


Idag hade en granne fäst en arg lapp på ett nylonsnöre på min cykel som stod i cykelförrådet:

"Är det du som förstör andras cyklar?" löd frågan på lappen. Min första impuls var att försöka få tag på David Batras e-postadress.

 Men å andra sidan så hade den här lappen inte tillräcklig knorr för att hamna i hans arga-lapp-böcker.


Jag vet inte vem som har skrivit lappen, men jag kan anta att det är ägaren till cykeln bredvid min Helkama tantcykel, så jag VET inte om den är tänkt att tolkas personligt. Jag känner igen handstilen från otaliga arga lappar i huset där jag bor och jag kan ju tycka att det verkar lite onödigt att hetsa upp sig - anonymt.

Det måste iaf vara svårt att nå resultat.


Men jag kan här på bloggen berätta:

Nej, Monark-ägarinnan i 58-årsåldern - jag är inte en människa som förstör andras cyklar.

Jag har nog aldrig förstört andras cyklar i hela mitt liv.

Det kan nog vara bra med öppna frågor - men om man ställer en sådan fråga så kan man faktisk inte få ett tillfredsställande svar.

Jag vet inte vad jag förväntas svara på, eller VAR jag ska svara.

- Ja, jag förstör andras cyklar - men inte din.

alternativt

- Nej, jag förstör inte andras cyklar - bara din.

Hur man än svarar så blir det liksom fel.


Ska jag lämna en lapp på vad jag tror är hennes cykel och bedyra min oskuld?

Eller ska jag sätta upp en lapp i hissen:

"Kära arga-lappskrivare-cykel-granne i 58-årsåldern: Nej...svaret är Nej.

Om det är en kuggfråga så måste jag be om fler ledtrådar"

Presentation

Fedjit

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Omröstning

Vad föredrar du?
 Pest
 Kolera
 Ghost whisper

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

RSS

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards