Alla inlägg den 2 augusti 2011

Av Vita Brevis - 2 augusti 2011 16:58

Efter att ha läst hundratals bilannonser under semestern är jag något av en expert.

Det här är inga försäljningsargument:

  • Tantkörd/tjejkörd - kvinnor kan, eller?
  • Fin bil - för att man inte ska titta på bucklor och rostfläckar 
  • En riktig pärla - ni skulle bara veta hur många pärlor/grodor som ligger ute på Blocket
  • Jag ska sälja den för att köpa en annan/större/nyare bil - varför skulle jag vilja veta varför du säljer din bil?
  • Går som klockor - nej det är inte säkert att jag litar på en dyslesbisk bilsäljare

Det värsta är ändå: först till kvarn, det är lite som Force majeure i Blocketsammanhang

Först till kvarn....ja, vadå?

Först till kvarn får en present? En stor summa pengar?

Nej, det visste jag väl!

Nästa som skriver "Först till kvarn" blir misshandlad med en blöt handduk.


 

Presentation

Fedjit

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Omröstning

Vad föredrar du?
 Pest
 Kolera
 Ghost whisper

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

RSS

Fråga mig

3 besvarade frågor

Skapa flashcards