Alla inlägg den 18 augusti 2007

Av Vita Brevis - 18 augusti 2007 12:37

Dags att fånga dagen och släntra nerför backen....jag gillar att släntra, flanera och strosa. Power-walk och stavgång får vara för min del. Strosa bränner inte så många kalorier men å andra sidan hinner man få titta på småkryp, snacka med småfåglar och säga hej till trevliga hundar.

Av Vita Brevis - 18 augusti 2007 10:30

Idag fick jag blåbärsplättar med grädde till frukost....lucky me!


Av Vita Brevis - 18 augusti 2007 10:03

Vita  läser i tidningen att en moderat politiker har skrivit en motion och vill ta krafttag mot det utbredda kompisknullandet hos unga människor "jag vill inte moralisera", säger hon...."det handlar om smittspridande". Okej -om det handlade om smittspridning så skulle motionen rikta in sig på att öka användningen av kondom - inte det utbredda kompisknullandet hos unga människor. Det är faktiskt moraliserande, vad hon än säger.

Jag tycker att unga människor är nog så...kanske inte moraliska men ganska moraliserande faktiskt. Ibland tänker jag att det inte har hänt speciellt mycket sen jag var ung. Det hör väl till att man ska ha principer som ung och verkligen tro att man kan/ska efterleva dem till varje pris. När man blir äldre inser man att allt inte är så enkelt...att inget blir som man har tänkt men det är bra det också. Livet tar sina egna vägar ibland och det blir svårare och svårare att generalisera - och bagatellisera sina egna misstag.



Presentation

Fedjit

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
29
30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Omröstning

Vad föredrar du?
 Pest
 Kolera
 Ghost whisper

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

RSS

Fråga mig

3 besvarade frågor

Skapa flashcards